L’Ajuntament de Barcelona ha fet un primer balanç de l’arribada de la recollida de residus porta a porta a Sant Andreu de Palomar. Una setmana després de la implantació d’aquest sistema, el consistori calcula que la recollida selectiva al barri ha passat del 37 al 65 %. Això és un un increment del 75 %. Ho ha avançat el gerent de Medi Ambient i Serveis Urbans de l’Ajuntament de Barcelona, Frederic Ximeno, en una entrevista al ‘bàsics’.

D’altra banda, el consistori també assegura que un 73 % dels veïns de Sant Andreu de Palomar ja han adoptat aquest nou sistema de recollida de residus. Ximeno fa una valoració positiva d’aquesta xifra, sobretot després de dies de protestes per part d’una part del veïnat. “És un mèrit impressionant de la ciutadania i sabem que la primera setmana és molt complicada perquè hi ha un canvi d’hàbits”, ha afirmat Frederic Ximeno.

Frederic Ximeno, al ‘bàsics’
ENTREVISTA COMPLETA

Suport per a persones grans o dependents

D’altra banda, l’Ajuntament ha adoptat una sèrie de canvis per ajustar la recollida porta a porta als veïns de Sant Andreu de Palomar, tot i que ja ha alertat que no n’hi haurà d’estructurals. Un dels més destacats és la implantació d’un servei de suport per a les persones grans o dependents que tinguin obstacles per participar en el nou sistema de recollida de residus.

En aquesta línia, Ximeno ha detallat que, des d’aquest dilluns, aquells qui ho necessitin poden demanar ajuda al punt d’informació que s’ha instal·lat a la Fabra i Coats. Un cop omplin una petita fitxa, segons ha detallat el gerent de Medi Ambient i Serveis Urbans de l’Ajuntament, es fixarà la manera en què els serveis municipals aniran a fer la recollida personalitzada dels residus.

Reubicació dels contenidors del vidre i canvis en la recollida a les botigues

L’Ajuntament també ha informat que s’han reubicat els contenidors del vidre, els únics que s’han mantingut al carrer, per millorar la recollida d’aquesta fracció. Pel que fa el vehicle itinerant, on s’han de dipositar els residus sanitaris, s’ha reforçat el servei amb informadors per resoldre dubtes sobre el nou sistema, i també s’han ampliat els dies de recollida de la brossa als comerços.