Quan queden menys de dos mesos perquè comencin a circular, l’Ajuntament ha presentat les noves bicicletes del Bicing. El gerent de Cespa, una de les empreses que formen la UTE Pedalem Barcelona, que gestionarà el servei a partir del 2019, Roger Junqueras, s’ha mostrat convençut que els nous vehicles agradaran als ciutadans perquè “estan més adaptats a la ciutat, són més còmodes i robustos”.
Si les comparem amb les antigues hi trobem força diferències. Destaca, sobretot, que el xassís de les elèctriques i les mecàniques és el mateix. Això, ha explicat Junqueras, era un requisit del plec de condicions de l’Ajuntament. “Suposa un avantatge per a l’Ajuntament, que pot decidir convertir bicis mecàniques en elèctriques si la demanda de les primeres és més alta”. D’entrada hi haurà 6.000 bicis mecàniques i 1.000 d’elèctriques. A diferència del sistema actual, les estacions seran mixtes, i s’hi podran aparcar els dos tipus de bicicletes.
Per mirar que les bicis durin més i el manteniment sigui menys costós, s’ha optat per un model més resistent. Tot el cablejat, per exemple, és interior i això fa que no es pugui manipular. També té un sistema que impedeix que algú segui al parafang. Quan es pressiona, la roda del darrere queda frenada.
També s’ha buscat augmentar la comoditat. Per això, les noves bicis són més grans i pesen més, de manera que resulten més estables. Les dues rodes són iguals i el fre del darrere és de disc. També s’ha optat per un disseny del quadre de la bici que permeti fer-la servir amb qualsevol tipus de roba.
El preu anual del servei serà de 50 euros i permetrà fer servir les bicis mecàniques i les elèctriques. Aquestes últimes, però, tindran un càrrec de 35 cèntims per cada viatge de menys de 30 minuts.
També es renovarà l’app del Bicing, que permetrà fer reserves anticipades de bicicletes de cinc minuts.