El carrer d’Aragó és una de les vies més transitades de Barcelona: cada dia hi passen, de mitjana, uns 80.000 vehicles, segons dades de l’Ajuntament. Es tracta d’una artèria que travessa l’Eixample i, per tant, és un punt negre en la contaminació a la ciutat.

Per tal de combatre la petjada de pol·lució que genera el trànsit rodat del carrer d’Aragó, el consistori ha anunciat que reduirà un carril de circulació per a vehicles privats en aquesta via, que es destinarà a la circulació d’autobusos, taxis, autobusos interurbans i també discrecionals. Segons l’Ajuntament, l’eliminació d’aquest carril comportarà la reducció d’uns 6.000 vehicles. Aquesta mesura s’emmarca en el paquet de 10 accions de lluita contra la contaminació que es posarà en marxa abans del 2020.

Finestres tancades i neteja diària, entre les mesures dels veïns

Un dels col·lectius més afectats pel volum de trànsit privat que circula pel carrer d’Aragó són els veïns. El veïnat critica les conseqüències que genera el trànsit que engoleix aquesta artèria, tot i que alguns es mostren resignats: “Ja hi estic acostumada”, reconeix la Silvia.

Tot i això, molts d’ells han tirat pel dret i han pres les seves pròpies mesures per combatre la pol·lució: la Silvia assegura que neteja diàriament la pols i manté les portes i les finestres tancades, fins i tot per dormir a l’estiu. A més, reconeix que duu la roba a eixugar a la bugaderia perquè la pols que generen els vehicles impedeix que la pugui estendre al balcó.

Com la Silvia, una altra de les veïnes d’Aragó, la Marina, evita eixugar la roba a l’exterior perquè “queda bruta” i, llavors, “és impossible posar-se-la”, sentencia. Per ella, un altre dels problemes més greus que provoca el trànsit és el soroll “terrible” d’aquest carrer, que l’obliga, per exemple, a escoltar la televisió amb el volum “gairebé al màxim”.

Un altre dels col·lectius afectats són els botiguers i comerciants. El Pablo, per exemple, que regenta una perruqueria, critica que el soroll l’obliga a tenir la porta d’entrada tancada, un fet que provoca que els compradors passin de llarg i no hi entrin.