Acord entre PSOE i Junts per transferir a la Generalitat les competències en immigració. Les dues formacions han registrat una proposta de llei orgànica de delegació de competències en matèria d’immigració perquè la Generalitat de Catalunya les gestioni.
La nova llei preveu que la Generalitat pugui gestionar les devolucions d’estrangers que tinguin prohibida l’entrada, per això, els Mossos d’Esquadra col·laboraran en el control fronterer amb la Policia Nacional i la Guàrdia Civil, amb qui també compartiran la seguretat de ports, aeroports i zones crítiques de cooperació. En la norma també es contempla la incorporació de 1.800 nous agents de la policia catalana.
Quins avantatges pot tenir aquesta delegació de les competències d’immigració? Ho analitzem amb l’exregidor Joan López Alegre i el periodista Roger Palà.