Imatge de l'autor/a
Bàsics
Escolta aquesta notícia

El president de la Generalitat, Salvador Illa, ha explicat la proposta d’ampliació de l’aeroport de Barcelona-el Prat: es farà allargant 500 metres la tercera pista, la més propera al mar. Arribarà als 3.160 metres i Aena diu que no afectarà l’espai natural del Remolar (on s’ampliarà 60 metres) i que creixerà cap a la Ricarda (440 metres), tot i que es redueix en 87 metres l’afectació respecte a la proposta inicial.

La inversió prevista és de 3.200 milions d’euros i, a més d’allargar la tercera pista per permetre operar vols intercontinentals, també es remodelaran les terminals T1 i T2, i es crearà una terminal satèl·lit que disposarà d’un tren subterrani que la connectarà a la T1.

Què implicarà per a Barcelona aquest creixement de l’aeroport? Ho analitzem amb la periodista Esther Vivas i el polític i escriptor Joan López Alegre.