Les jornades dedicades a la superilla de Barcelona van arrencar amb la intervenció d’una de les grans figures mundials de les transformacions urbanístiques del transport del món, concretament a Nova York. Janette Sadik-Khan va aprofitar la seva intervenció per defensar les pacificacions dels carrers i va assegurar que també són garantia d’èxit electoral.

Sadik-Khan argumenta que quan els alcaldes o alcaldesses de grans ciutats impulsen projectes ambiciosos de carrils bici i guanyar espai per als vianants, “han sortit reelegits”. La urbanista posava els exemples de Marie Hidalgo a París, Sadiq Kahn a Londres, Valerie Plante a Mont-real, Giuseppe Sala a Milà o l’alcaldessa Clover Margaret Moore de Sydney. Cinc exemples de ciutats que s’han transformat per fer guanyar espai als vianants i les bicis i que han vist com els alcaldes eren reelegits.

Per això al cara a cara d’avui, preguntem als periodistes David Cobo i Sílvia Barroso si consideren que el model de la superilla es valora més a l’estranger que a la pròpia Barcelona.