Els ciutadans més vulnerables amb vehicles sense l’etiqueta ambiental de la DGT podran circular per la zona de baixes emissions (ZBE de Barcelona). L’actualització de l’ordenança de la ZBE afegirà noves mesures per protegir les persones amb rendes més baixes —que rebran autoritzacions anuals — i també ampliarà de 10 a 24 el nombre d’autoritzacions diàries que la resta de la població pot fer servir cada any.

L’Ajuntament ha blindat l’ordenança que regula la zona de baixes emissions per evitar que els tribunals puguin tombar-la definitivament. Les restriccions de circulació als cotxes sense etiqueta es van començar a aplicar el 2020 i, fins avui, han topat amb diverses moratòries per als vehicles pesants, el retard en l’aplicació de multes per la crisi de la covid-19 i una sentència judicial del TSJC que ha deixat la regulació a la corda fluixa.

Al cara a cara d’aquest dimarts preguntem al periodista Roger Palà i a l’advocada Anna Boza si creuen que els canvis introduït a la ZBE n’evitaran la suspensió definitiva.