L’associació de comerciants Barcelona Oberta qualifica la campanya de Nadal de “molt deficient, molt justa“. En una entrevista al ‘bàsics’, el president de l’entitat ha reiterat que és una època “molt important” per als comerciants i per això creu que cal una “major complicitat entre els actors econòmics de la ciutat”.
Jené ha criticat el model d’enllumenat de Nadal, que considera que és “excessivament precari des del punt de vista de la gestió”. El president de Barcelona Oberta no veu amb bons ulls que posar llums o no depengui dels comerciants de cada carrer, que n’han d’assumir part del cost. Això fa, ha remarcat, que ho paguin alguns, però no tots. “Hi ha grans marques que s’omplen la boca per tot el món de la marca Barcelona però quan són aquí no paguen ni els llums de Nadal”, ha dit.
Per guanyar visibilitat, aquest eix comercial advoca per “una posada en escena molt potent”, amb més pes de l’encesa de llums, que aposti per la “dimensió internacional“. Tot i això, Jené ha matisat que “entenem que hem de fer enceses per als veïns i veïnes, tots els barris n’haurien de tenir”.