Bicing

El Bicing iniciarà el mes d’octubre una prova pilot per canviar el pneumàtic de la roda del darrere de les bicicletes amb l’objectiu d’evitar punxades. Seran rodes “massisses i sense aire”, segons ha detallat el director de Serveis de Mobilitat Urbana de B:SM, Josep Maria Deulofeu, en una entrevista al programa ‘bàsics’, de betevé. “Sembla que és un tipus de pneumàtic que podria resoldre aquest problema, que no hi era fa uns anys”, ha dit Deulofeu. El responsable del Bicing també ha explicat que la prova es farà amb un centenar de bicicletes i que, si funciona, s’implementarà en la resta.

L’increment de les punxades a la roda posterior de les bicicletes és un problema que preocupa als responsables del Bicing, que atribueixen al desgast del pneumàtic per l’augment de l’ús dels vehicles arran de la pandèmia. Deulofeu ha explicat que la roda que es punxa és la del darrere perquè “és on es carrega el pes”.

Més punxades i avaries pel coronavirus

Més enllà de les punxades, el responsable del Bicing també ha reconegut que en les últimes setmanes hi ha hagut un augment d’avaries, un fet que atribueix a les conseqüències derivades del coronavirus, com problemes amb la cadena de recanvis o als tallers. Tot i això, Josep Maria Deulofeu ha assegurat que aquesta és una “situació circumstancial” que es resoldrà “les properes setmanes perquè s’hi han posat mitjans”.

El servei també ha reforçat la revisió dels vehicles i, de fet, cada dia repara unes 300 bicicletes, segons assenyala Deulofeu. “Al llarg d’un mes passen pel taller totes les bicicletes una o més vegades”, ha dit. Per això, el director de Serveis de Mobilitat Urbana de B:SM ha assegurat que les properes setmanes “els usuaris no es trobaran tantes bicicletes ni punxades ni en mal estat”.

“El Bicing no pot substituir el transport públic col·lectiu”

Josep Maria Deulofeu considera que el Bicing ha de ser un “complement” del transport públic col·lectiu i no pot substituir-lo. El responsable del servei sosté que el metro o el bus sí que són capaços “d’arribar puntuals als llocs”, mentre que les bicicletes “arriben quan arriben”, perquè “entre entre les virtuds del Bicing no està la puntualitat ni disponibilitat al 100 %”.