El servei de Bicing de Barcelona ha hagut de canviar més de 4.000 seients de bicicletes que havien patit desperfectes per un producte de neteja agressiu utilitzat per desinfectar els vehicles durant els mesos de covid. Així ho ha detallat el director de Serveis de Mobilitat Urbana B:SM, Josep Maria Deolofeu, en una entrevista al programa ‘bàsics‘, de betevé.

Tan bon punt va esclatar la pandèmia de la covid, les mesures d’higiene i de protecció eren necessàries per evitar la propagació del virus entre els humans. En el cas del Bicing, es va optar per desinfectar el manillar i el seient de les bicis amb una substància que, amb el temps i el contacte directe amb el sol i les diferents inclemències del temps, ha acabat fent malbé els seients, fins al punt que la gran majoria s’han acabat trencant.

“S’acabaran trencant tots els seients”

“Ja hem canviat més de 4.000 seients però s’acabaran trencant absolutament tots. […] Un cop canviats, això no ha de tornar a passar” ha dit Deolofeu, ja que tan bon punt detectat el problema s’ha deixat d’utilitzar aquest producte.

Josep Maria Deolofeu ha donat més dades sobre les reparacions fetes en bicicletes del Bicing. Cada dia, entre 250 i 300 vehicles del servei acabant al taller. La meitat d’aquests són per una avaria, mentre que l’altra meitat acostumen a ser per fer-hi tasques de revisió. “Cada 40 dies, totes les bicis hi passen”, explica el director de Serveis de Mobilitat Urbana B:SM. Admet que hi ha algunes accions vandàliques contra les bicis però destaca que se’n roben “molt poques“.