“No té sentit que l’Hospitalet no tingui un ‘moto sharing’ compartit amb Barcelona”. El govern d’Ada Colau ja està en negociacions amb l’Àrea Metropolitana perquè el “moto sharing” s’estengui i sigui compartit a tota l’àrea metropolitana. Ho ha anunciat la regidora de Mobilitat, Rosa Alarcón, en una entrevista al programa ‘bàsics’, de betevé. “Aquest ‘sharing’ ha de ser metropolità, com a mínim a les ciutats dels entorns de Barcelona en què hi ha continuïtat urbana”, ha apuntat. Exemples d’aquest cas serien l’Hospitalet, Esplugues i Cornellà.

Alarcón ha apuntat que ara mateix aquesta proposta es troba en una fase “molt prèvia” i que encara cal parlar-ho amb els consistoris d’altres municipis.

Una única app amb tots els operadors

La recent adjudicació de llicències per a motos i bicicletes d’ús compartit estableix que cadascuna de les 21 empreses de motos podrà tenir només 331 vehicles. Davant les crítiques del sector, l’alcaldessa, Colau, va valorar que la mesura “no és de sentit comú”. Ara, l’Ajuntament treballa amb B:SM perquè l’aplicació mòbil Smou, amb la qual es poden pagar els aparcaments de les àrees verda i blava, unifiqui la vintena d’empreses de motos i bicis de lloguer compartit. L’objectiu, ha dit Alarcón, és que l’usuari “no tingui 20 aplicacions” (una per cada operador) per poder trobar un vehicle.

La regidora de Mobilitat ha deixat clar que l’Ajuntament serà “molt escrupolós” amb la documentació requerida a les 20 empreses a les quals s’ha atorgat inicialment les llicències.

Els vigilants de parquímetre també multen les motos mal aparcades

Ja fa una setmana que Barcelona ha començat a multar les motos mal aparcades, amb sancions que poden arribar als 100 euros. En districtes com Gràcia, la Guàrdia Urbana s’ha passejat per detectar aquells vehicles que incompleixen la normativa i sancionar-los. Ara, els vigilants de parquímetre també tenen l’autoritat per posar multes a les motos que estacionin a les voreres on no poden fer-ho.

Alarcón també ha avançat que el consistori “ha fet acords” amb operadors de pàrquing perquè ofereixin preus d’aparcament més barats per a motos, amb l’objectiu de reduir la presència d’aquests vehicles al carrer i “posar fi al porta a porta”.

La regidora de Mobilitat ha recordat que el consistori instal·larà 20 radars en carrers de Barcelona fins al 2021. Se n’instal·laran al carrer d’Aragó, al de Balmes i a la Gran Via, entre d’altres.