Escolta aquesta notícia

La Zona Franca de Barcelona reivindica l’ampliació de l’Aeroport Josep Tarradellas Barcelona-el Prat perquè la ciutat segueixi sent competitiva. “Hem d’actuar ràpidament si volem que Barcelona segueixi sent una capital mundial”, ha dit Pere Navarro, delegat especial de l’Estat de la Zona Franca en una entrevista a ‘bàsics‘. Per aquest motiu, fer créixer la infraestructura per augmentar la capacitat i encabir avions de gran envergadura “no és només una cosa de rics o de turistes”, segons ha dit Navarro: “El món és tan gran i tan petit alhora que les empreses decideixen amb un mapa on col·locar-se i on no, i Barcelona està a molt poca distància d’altres”.

El delegat de la Zona Franca, però, no ha volgut dir com s’ha de fer l’ampliació: “Han de ser els tècnics els qui decideixin”. Tot i això, ha afegit, en referència a la llacuna de la Ricarda, que “si s’afecta un petit espai natural, s’ha de compensar”. Dimecres passat, el Comitè Assessor de l’Ajuntament de Barcelona sobre infraestructures va posicionar-se en favor d’engrandir l’aeroport. Navarro s’hi ha sumat amb les mateixes paraules del comitè: “L’ampliació és urgent i necessària”.

La compra de l’edifici de Correus serà “al més aviat possible”

El Consorci de la Zona Franca té sobre la taula la compra de l’edifici de Correus de la via Laietana per transformar-lo en un centre d’innovació digital. La transacció fins al moment no ha estat possible per una manca d’acord en la taxació de l’edifici: “Estem en debat perquè nosaltres no podem comprar per sobre la nostra taxació i Correus no pot vendre per sota la seva”, ha explicat. També ha afegit que la compravenda serà “al més aviat possible, quan se solucioni el problema tècnic”. Correus en demana 60 milions d’euros, mentre que la Zona Franca xifra l’edifici en 40 milions.

Comparteix a:
Imatge de l'autor/a