Els radars per controlar que les bicicletes i els patinets compleixin els límits de velocitat en circular seran una realitat a Barcelona. Després d’una primera prova al carril bici de Reina Maria Cristina, la regidora de Mobilitat, Laia Bonet, confirma que el control de velocitat s’estendrà a altres punts de Barcelona: “És una de les eines que hem d’integrar amb normalitat, perquè és útil, clara i dinàmica”. Bonet ha explicat que el radar que s’ha instal·lat aquesta setmana a Reina Maria Cristina formava part d’una campanya de sensibilització i es va haver de retirar per problemes tècnics.

Els radars han de servir per “prendre consciència i saber si estem utilitzant correctament el nostre vehicle”, segons ha dit Bonet en una entrevista al ‘bàsics’. Seran, com el que s’ha provat a Reina Maria Cristina, radars pedagògics que mostren la velocitat a la qual circulen bicicletes i patinets amb una cara somrient o trista depenent de si es compleixen els límits o no: “És un primer missatge de conscienciació”, ha explicar la regidora.

L’assegurança per a patinets, vinculada a la persona i amb la previsió del 2022

Pel que fa a la possibilitat d’implementar una assegurança per als patinets elèctrics, Bonet ha donat per fet que serà una realitat l’any vinent: “Compartim la idea de la DGT que pugui implementar-se el 2022 a través d’un canvi de la normativa”. La regidora ha explicat que es treballa amb la idea que l’assegurança sigui vinculada a la persona, i no pas al vehicle, i permetria assegurar un individu quan utilitzi qualsevol patinet elèctric: “Treballem per posar una proposta sobre la taula”, ha dit.

Sobre les imatges captades per un equip de betevé en què es pot veure un home circulant amb patinet elèctric per una sortida de la ronda del Litoral, la regidora ha dit que “la Guàrdia Urbana treballarà per identificar i multar l’individu, si es dona el cas”.

El bicibús “no pot ser una pràctica que s’estengui a totes les escoles”

En ser preguntada pel bicibús, una iniciativa que agrupa famílies de diverses escoles per fer el trajecte fins al centre educatiu en bicicleta els divendres, Bonet ha demanat ser conscients que “no és imaginable que aquesta sigui una pràctica que s’estengui a totes les escoles de la ciutat cada dia de l’any”. La regidora de Mobilitat diu que en comparteix els objectius, però assegura que no és possible generalitzar-la, perquè “no hi haurà prou Urbana per fer aquesta funció”, en referència a la reorganització del trànsit i el tall de carrers.

Entrevista a Laia Bonet, regidora de Mobilitat, al ‘bàsics’
Mira l’entrevista completa