En residència

Al llarg d’aquest curs, artistes de diverses disciplines han creat de forma conjunta amb alumnes d’escoles i instituts, però va arribar el confinament i tots els projectes es van adaptar per seguir creant, però des de casa. I ara ha arribat el moment de conèixer les seves creacions. Els projectes Tot dansa, Escena pilot, Jornades Joves de Teatre i En Residència presentaran en els propers dies les creacions i processos fruit de la seva recerca que han acabat en ple confinament.

Tot dansa

Per exemple, ja podem veure la proposta artística del coreògraf Mario García Sáez amb 186 alumnes de sis instituts de Barcelona. La peça es diu ‘Celebració. Els diumenges de la vida’ i es pot veure des de la pàgina de YouTube d’El Mercat de les Flors. El resultat: un audiovisual coral fet de bocins de vida, de celebracions particulars i festivitats en confinament.

Escena pilot

Les creadores Lali Àlvarez i Gemma Martínez, que lideren el projecte Escena pilot en el seu primer any, han estat treballant en la creació d’un espectacle teatral col·lectiu amb els instituts barcelonins d’educació secundària Barri Besòs, Domènech i Montaner i Vila de Gràcia. El dia 4 de juny a partir de les 16 h, en aquest cas al canal de YouTube del Teatre Lliure, es podran veure la proposta documental i artística que s’ha adaptat pel confinament.

Escena Pilot

Jornades Joves de Teatre

Les Jornades Joves de Teatre s’adapten al confinament amb la creació d’un vídeo col·lectiu que recull l’experiència de tots els participants, que també s’estrena en línia el proper dijous 4 de juny a partir de les 16 h al canal del YouTube del Teatre Lliure. A causa de les mesures sanitàries contra la covid-19, les jornades s’han transformat en una creació en vídeo amb la participació d’una vintena de grups de teatre de 13 instituts públics diferents de la ciutat de Barcelona.

En Residència

Les obres i els processos de creació de l’onzena edició d’En Residència ja són quasi a punt per a la seva presentació pública, malgrat el confinament. Al llarg del mes de juny, es podrà participar de les presentacions de 21 propostes de recerca i experimentació en tots els llenguatges de la creació artística contemporània. Del del 5 al 19 de juny tindran lloc les presentacions públiques del projecte En Residència, en què 356 alumnes de 21 instituts públics també s’han hagut d’adaptar a la distància imposada per la covid-19, atorgant més protagonisme a la presentació en línia i als blocs com a diaris del procés de creació.

L’agenda de presentacions s’obrirà el divendres 5 de juny a les 11 h amb Fluffy disk, la proposta de nyamnyam En Residència a l’Institut Barri Besòs, amb un grup d’alumnes de 2n d’ESO i els seus docents. Amb la mediació del MACBA, aquest procés de creació ha posat en joc la sobirania alimentària i la sobirania tecnològica, amb l’espai de cuina de l’institut com a centre d’operacions. El dilluns 8 de juny, a les 16 h, es presentarà ‘No és art si no té la potencialitat de ser un desastre’, creada per Magda Puig En Residència a l’Institut Joan Fuster, juntament amb un grup d’alumnes de 2n d’ESO i les seves docents. Amb l’acompanyament de l’equip educatiu del Teatre Lliure, aquesta residència s’ha centrat en la reflexió sobre la memòria col·lectiva i els alumnes han presentat els seus avis i àvies a partir d’objectes i materials domèstics que expliquen les seves històries. La tercera presentació programada fins ara serà la de João Lima En Residència a l’Institut Bernat Metge, que ens convida a ‘Aprender con tacto’, el dimarts 9 de juny a les 11 h. Amb la mediació de l’equip educatiu del Mercat de les Flors, aquest coreògraf, junt amb un grup d’alumnes de 4t d’ESO i els seus docents, han formulat preguntes com ara “Per què genera tantes sensacions el tacte corporal? Per què hem de fer figures amb el cos? Per a què serveix conèixer l’espai? Per què es difícil confiar en els altres? Per què al tancar els ulls l’espai es fa més gran?”.