A ‘Peggy Pickit’ ens trobem amb dos matrimonis que eren amics i que es retroben després de sis anys, quan una de les parelles torna d’una missió humanitària a l’Àfrica. Els altres no, els altres no han marxat mai i porten una vida còmoda: tenen diners i una bona casa. Què passa? Que al principi tot molt bé, tot són somriures i abraçades, i que bé que ens tornem a veure… Però de seguida tot va pel pedregar. Recorda una mica a ‘Un déu salvatge’, de Yasmina Reza, perquè té un plantejament molt semblant: dos matrimonis que es reuneixen, molt educadament, molt civilitzadament, però tot és façana: tan bon punt rasques una mica, surt l’animal que tots portem dins.

Es tracta d’un text exigent des del punt de vista formal. Un dels mecanismes que fa servir l’autor, el dramaturg alemany Roland Schimmelpfennig, per exposar la hipocresia dels personatges és fer-los parlar directament amb el públic, com si fessin un apart. Els personatges se sinceren amb nosaltres, ens diuen el que pensen i veiem que no té res a veure amb com es comporten. El cas és que l’obra no para d’anar endavant i endarrere. Cada vegada que fan un d’aquests aparts, l’acció queda congelada, però després no continua allà on s’havia aturat, sinó que rebobina. Això fa que anem sentint les mateixes rèpliques una vegada i una altra, però alerta, perquè cada vegada que les diuen tenen matisos diferents. El text és un artefacte molt endimoniat, molt precís, gairebé quirúrgic, però se’n surten molt bé.

Informació de servei

Autoria: Roland Schimmelpfenning
Direcció: Jorge Sánchez
Intèrprets: Marta Cuenca, Mireia Gubianas, Toni Vives i Marc Pujol / Joan Sureda
Horaris: De dimecres a dissabte, 21 h; diumenge, 19 h
Durada: 70 minuts
Preus: Entre 12 i 21 euros
Espectacle en castellà