La 3a edició de Mobile Week Barcelona presenta l’exposició ‘La nostra senzilla relació amb la tecnologia’, una reflexió sobre la transformació digital de la societat a través d’una selecció de 14 obres d’artistes internacionals que mesuren l’impacte tecnològic en la vida quotidiana. La mostra s’emmarca entre més d’un centenar d’activitats, conferències i tallers que organitza Mobile World Capital al voltant del congrés de telefonia mòbil.

Un dels temes sobre els quals els creadors han generat les seves especulacions artístiques és el vestuari: peces de roba capaces de detectar les emocions dels altres o uniformes que es protegeixen quan detecten una agressió. L’exposició es pot visitar fins al 16 de març al Museu del Disseny.

 

La col·lecció Beep d’art electrònic

Una de les novetats del Mobile Week d’enguany són les quatre peces convidades que pertanyen a la col·lecció Beep d’art electrònic. Entre elles, ‘Tycho: Test One’ de Paul Friedlander, guanyadora de la primera beca ATA per a la creació i formació artística amb tecnologies avançades. Un dels elements més destacats de la peça és el cable de llum de 4 metres que es conjuga amb una referència al monòlit que apareix a la pel·lícula ‘2001: Una odissea de l’espai’, d’Stanley Kubrick.  També es poden veure exposades dins de la col·lecció Beep les peces ‘Try Not To Think So Much’, d’Eugenio Ampudia, ‘Gust’, de Daniel Canogar i ‘Luci’, de Jose Manuel Berenguer.

 

Moda tecnològica al festival YoMo

La indumentària del futur també serà protagonista del Youth Mobile Festival 2019 (YoMo) que se celebra a la Farga de l’Hospitalet en el marc del Mobile World Congress. Els estudiants de l’Escola Superior de Disseny IED Barcelona phi presentaran la performance creativa ‘Fashion Fabrication Forward Show’, amb dissenys realitzats amb impressió 3D, tall làser i tècniques digitals. L’espectacle, dirigit per Enrique Perezalba Red, denuncia la deformació del cos en l’era digital i es podrà veure del 26 de febrer al 2 de març.