Mercè Martínez i Ariadna Peya són dos dels noms més recorrents de la nova escena catalana. L’una actriu i coreògrafa i ballarina l’altra, en poc més d’una dècada han passat de tenir rols secundaris en produccions de televisió o en musicals al teatre per convertir-se en sinònims de qualitat en els seus camps. Amb carreres consolidades, ara se sumen a la proposta de Dagoll Dagom d’adaptar un text de Shakespeare a ‘Maremar’.

‘Maremar’

‘Pericles, príncep de Tir’ és el text del bard anglès que Mercè Martínez i Ariadna Peya porten a escena amb direcció d’Andreu Gallén i Joan Lluís Bozzo. La història, que relata el viatge per la Mediterrània que fa un príncep grec fugit de la seva terra, els serveix per parlar d’un drama tan actual com el dels refugiats que somien a trepitjar les costes d’Europa. Les coreografies de Peya s’integren en la posada en escena i en el text fins a convertir-se en un element essencial per entendre la història. Al seu costat, la música, cantada a capella, de Lluís Llach.

Lluís Llach

Les cançons clàssiques del cantautor català serveixen d’acompanyament i contrapunt als versos shakesperians, en un exercici que Mercè Martínez ha considerat dels més complexos tècnicament que ha fet mai. Amb ‘Maremar’, Dagoll Dagom vol posar l’accent sobre un drama que ara ressona al Teatre Poliorama amb força. Un cop acabades les funcions, Ariadna Peya continuarà treballant amb Les Impuxibles, al costat de la seva germana Clara, en l’espectacle ‘Suite TOC nº 6’, que preparen ara mateix. Mercè Martínez, mentrestant, continuarà amb una carrera que l’ha convertit en una de les poques actrius catalanes capaces de treballar en el musical i en el teatre de text i aconseguir l’èxit i uns quants premis en tots dos registres. El present i el futur del teatre català passa, ara mateix, per ‘Maremar’.