Les arts escèniques han fet de la pantalla el seu escenari de confinament, un camí que també han seguit els impulsors dels XXII Premis de la Crítica, que han volgut injectar energia positiva al sector organitzant la primera gala confinada de la seva història. Una cerimònia en línia amb connexions amb els membres de la crítica i els premiats que es va poder seguir ahir en directe, i que encara es pot consultar al seu canal de YouTube.

 

‘Falaise’, millor espectacle

Els encarregats d’inaugurar el Grec 2020, la companyia Baro d’Evel, s’ha endut tres de les cinc nominacions a què optaven amb ‘Falaise’. Aquesta inclassificable conjunció de circ i dansa ha rebut el guardó de millor espectacle, millor espai escènic per Lluc Castells i espai sonor per Fred Bühl. Per la seva banda, ‘Europa Bull’ n’ha guanyat quatre de vuit, dos d’aquests per a Jordi Oriol (direcció i dramatúrgia), a més d’actriu de repartiment (Olga Onrubia) i música original o adaptada (Carles Pedragosa, Sasha Agranov i Karl Stets).

La producció xilena ‘Paisajes para no colorear’ ha estat guardonada com a millor espectacle internacional i ‘Ocaña, reina de las Ramblas’, ha rebut els premis a millor musical i millor actor de musical per a Joan Vázquez, i en dansa, ‘Flamingos’ d’Albert Quesada ha guanyat el premi espectacle nacional. El pas de Pere Arquillué per ‘Jerusalem’ li ha valgut el guardó a millor actor principal, mentre que Montse Esteve ha estat escollida millor actriu principal per ‘Stabat Mater’.

Tots els premiats

Premi Gonzalo Pérez de Olaguer: Hermann Bonnín

Premi Maria José Ragué: Projecte Vaca

Millor espectacle: ‘Falaise’

Espectacle internacional: ‘Paisajes para no colorear’

Direcció: Jordi Oriol per ‘Europa Bull’

Actriu principal: Montse Esteve per ‘Stabat Mater’

Actor principal: Pere Arquillué per ‘Jerusalem’

Actriu de repartiment: Olga Onrubia per ‘Europa Bull’

Actor de repartiment: Xavi Francés per ‘Els Ocells’

Actriu de musical: The Sey Sisters per ‘La tienda de los horrores’

Actor de musical: Joan Vázquez per ‘Ocaña, reina de las Ramblas’

Millor musical: ‘Ocaña, reina de las Ramblas’

Text: Mar Monegal per ‘Ramon’

Adaptació / Dramatúrgia: Jordi Oriol per ‘Europa Bull’

Petit Format: ‘Reiseführer’

Espai escènic: Lluc Castells per ‘Falaise’

Il·luminació: Marc Salicrú per ‘El chico de la última fila’

Vestuari: Albert Pasqual per ‘Els Ocells’

Eines digitals: Hermanas Picohueso per ‘Excalibur i altres històries d’animals morts’

Espai Sonor: Fred Bühl per ‘Falaise’

Música Original / Adaptada: Carles Pedragosa, Sasha Agranov i Karl Stets per ‘Europa Bull’

Millor sala: Antic Teatre

Noves tendències: ‘This is Real Love’

Revelació: Guillem Barbosa per ‘El chico de la última fila’

Teatre familiar: ‘Polzet’ de Zum-Zum Teatre

Arts de carrer: ‘Pinkfish’ d’Ana Borrosa

Novaveu III: ‘Paisajes para no colorear’

Espectacle de dansa: ‘Flamingos’ d’Albert Quesada

Espectacle internacional de dansa: Les Bacants – preludi per a una purga

Ballarina: Zuriñe Benavente per ‘On Goldberg Variations / Variations’

Ballarí: Ricardo Castellanos per Gala de Ballarins Catalans al Món

Dansa de repertori i clàssica: ‘El lago de los cisnes’ i ‘La cenicienta’ del Ballet Nacional de Cuba

Coreografia: ‘Trama’, de Roser López Espinosa

Solo: Quartiers libres de Nadia Beugré, Latitudes Prod.

Menció especial: Festival Deltebre Dansa