El festival MIRA  supera la seva vuitena edició com un aparador consolidat de l’escena de tardor barcelonina. Les arts digitals han omplert la Fabra i Coats amb propostes cada cop més híbrides, en què dialoguen al mateix nivell la música i les arts visuals.

18 espectacles audiovisuals

El programa denota un retorn als materials analògics i ha revisitat mites de l’electrònica com els alemanys Tangerine Dreams, sorgits a finals dels 60, que han presentat per primer cop a l’estat l’espectacle del seu últim disc, ‘Quantum gate’. Per la seva banda, Nicolas Jarr ha improvisat durant tres hores amb la ballarina Stéphanie Janaina a la sala de so 3D amb el projecte ¡Miércoles! i Dasha Rush ha estrenat mundialment en format Dome 360º ‘Antarctic Takt’, en col·laboració amb Stanislav Glaszov.

Llum més enllà del túnel

La llum ha estat la matèria primera de les dues grans instal·lacions immersives del 2018. El francès Guillaume Marmin ha ofert una reflexió sobre les experiències properes a la mort a través d’una peça que fa referència a les últimes paraules de Goethe, “Licht, mehr Licht!” (“Llum, més llum!”) i que porta el públic a creuar un túnel de 120 feixos de llum blanca.

L’estudi del prestigiós artista contemporani Nick Verstand, en col·laboració amb l’especialista en so Salvador Breed (4DSOUND) han convidat els espectadors a traspassar els seus propis límits amb ‘Imaginary limit’, una obra que crea murs il·lusoris a partir de làsers.