Què veure al teatre? Quins musicals hi ha a Barcelona? Si vols saber quines són les obres del moment, prepara l’agenda perquè a l’Àrtic de betevé t’ho posem fàcil i fem una selecció de les millors estrenes.

‘Kassandra’

TNC / Fins diumenge / 24 euros

Elisabet Canasovas és una Kassandra del segle XXI. L’actriu es posa en la pell l’heroïna de Troia que Sergio Blanco porta als nostres dies convertida en una refugiada transsexual que es dedica a la prostitució. Un monòleg, dirigit per Sergi Belbel, en què l’actriu està en constant interacció amb el públic i en què necessita més de dues hores de caracterització.

‘Mexicatas’

Escenari Joan Brossa / Fins diumenge / De 14,80 a 20,80 euros

Mexicatas és una obra protagonitzada per 8 actrius mexicanes que han acabat vivint a Catalunya i que ens expliquen, amb grans dosis d’humor, les seves experiències personals i col·lectives. L’obra es constitueix en 12 escenes independents i minimalistes i vol expressar aquesta sensació que tenen molts emigrants de no sentir-se d’enlloc. Els sentiments d’anyorança cap a la terra deixada però també la il·lusió i l’esperança cap a la terra d’acollida s’ajunten en aquest text de Sergi Belbel.

‘Una lluita constant’

Sala Beckett / Fins al 8 de desembre / De 12,60 a 18 euros

Una lluita constant parla de l’activisme polític, de com s’ha desenvolupat en diferents moments claus de la història per arribar fins on som ara. Mitjançant diferents materials, textos i audiovisuals la companyia resident a la Beckett, La Ruta 40, i la Carlota Subirós han arribat fins a aquesta proposta de teatre documental. Des del maig del 68 fins a les lluites per l’habitatge, passant per la lluita obrera, la lluita de classes, el 15M o la lluita feminista.

‘Cronología de las bestias’

Teatre Lliure de Gràcia / Fins al 2 de desembre / De 22 a 29 euros

Una família ha viscut durant 11 anys amb un fill misteriosament desaparegut que ara, de cop, torna. Al voltant d’aquesta desaparició hi ha tot un seguit d’intrigues i mentides que cada cop es fan més grans i que acaben convertint la història en una comèdia negra de suspens. Un text que gira entorn la necessitat d’indagar en la mentida, de veure fins quin punt l’ésser humà és capaç de mentir i de generar nous enganys per tal de mantenir els primers. Carmen Machi i Pilar Castro protagonitzen aquest text de l’argentí Lautaro Perotti que us deixarà enganxats a la cadira i inquiets fins al final.

‘Escape room’

Teatre Goya / Fins al 3 de febrer / De 26 a 30 euros

Com us sentiríeu si abans d’entrar a un escape room us diguessin que fa ben poc hi ha hagut un assassinat al costat? Doncs d’entrada, ja no fa massa bona pinta… Així comença aquesta comèdia negra escrita i dirigida per Joel Joan i Héctor Claramunt (creadors d’El Crack) que passa al bell mig de Barcelona i en ple 2018. Dues parelles d’amics de tota la vida queden per fer un escape room, però només començar la cosa es complicarà: el joc es converteix en un infern que els posarà a prova, a cadascun d’ells i a la seva amistat.

‘HITS’

Teatre Victòria / Fins al 3 de febrer / De 26,70 a 39,70 euros

El trio còmic més famós de Catalunya, format per Carles Sans, Paco Mir i Joan Gràcia, s’acomiada dels escenaris després de gairebé 40 anys. Ho fan amb l’espectacle titulat ‘Hits’, acrònim d’Humor Intel·ligent Trepidant i Sorprenent, que resumeix molt bé l’estil tricicletaire. Una selecció dels millors gags, la crême de la crême del teatre gestual d’espectacles inoblidables com ‘Slastic’, ‘Manicomic’ o ‘Exit. Tot plegat en menys d’una hora i mitja, al Victòria, on el tricicle farà escala 5 mesos abans de continuar la seva gira de comiat per l’Estat espanyol.

 

‘La Familia Addams’

Teatre Coliseum / Fins al 17 de febrer / De 27 a 61 euros

La Familia Addams arriba al Coliseum. Es tracta d’una adaptació de la comèdia musical de Broadway inspirada en els personatges d’aquesta peculiar i sinistra família que va crear Charles Addams als anys 30, que van inspirar una sèrie de televisó als 70 i que va ressorgir als 90 amb un parell de pel·lícules. Carme Conesa, Xavi Mira i Lydia Fairén protagonitzen aquest musical dirigit per Esteve Ferrer.

‘Maremar’

Teatre Poliorama / Fins al 2 de desembre / De 9,20 a 32,70 euros

Maremar arriba avui al Poliorama per obrir temporada i per explicar-nos la història de Pèricles, un jove príncep que, fugint d’un cruel dictador, recorre la Mediterrània. És el primer cop que Dagoll Dagom aborda un text de Shakespeare, i ho fa combinant-lo amb música de Lluís Llach, però no és la primera combinació creativa particular que ens ha proposat la companyia… Fa 40 anys, a Antaviana van ajuntar el galàctic Jaume Sisa amb els contes de Pere Calders. Han maridat Guimerà i Guinovart, a Mar i cel, o Mercè Rodoreda amb Alfonso Vilallonga, a Aloma.

En aquest cas el mar és l’escenari principal però no hi ha cap vaixell que giravolti a l’escenari (com passava a Mar i cel) ni res per l’estil. És pura austeritat escènica, basada sobretot en projeccions. Andreu Gallén ha arranjat lliurement les cançons de Lluís Llach i Ariadna Peya en firma la coreografia, gens clàssica, un dels elements més destacats de la posada en escena. A dalt de l’escenari, Mercè Martínez, Roger Casamajor, Aina Sánchez i Elena Tarrats protagonitzen aquest nou musical dirigit per Joan Lluís Bozzo.

 

‘Sherlock Holmes y el destripador’

Teatre Apolo / Fins al 3 de febrer / De 18 a 28 euros

Si els personatges d’Agatha Christie s’instal·laven al Teatre Apolo la temporada passada, ara hi aterra el sempre imprevisible Sherlock Holmes. Londres, 1888. al barri de Whitechapel s’estan cometent crims terribles, atribuïts a Jack l’esbudellador. Les seves víctimes sempre resulten ser prostitutes joves i només Sherlock i el Dr. Watson poden descobrir la identitat (i el mòbil) de l’assassí. Arnau Puig dona vida al detectiu a Sherlock Holmes, el Conan Doyle, aficionat al violí i consumidor d’amfetamines i cocaïna, que ens va ensenyar que quan descartes l’impossible, llavors només et queda l’improbable. I aquí és on rau sovint la solució.

 

‘¡Mira mamá, soy cabaretera!’

Aquitània Teatre / Fins al 24 de novembre / De 16 a 22 euros

La formació de Sil de Castro en interpretació, dansa, clown i comèdia en viu l’ha permet pujar a l’escenari en multitud de formats. L’actriu combina ara la seva feina com a monologuista a una cadena de televisió amb un nou espectacle ‘¡Mira mamá, soy cabaretera!’. Un híbrid entre la comèdia i el burlesc que fa participar el públic i que requereix de molta improvisació. Després de passar per l’escenari d’El Molino a la primavera, aquest cabaret torna ara a l’Aquitània Teatre els dissabtes fins al 24 de novembre.

Vols més opcions? Consulta la nostra agenda cultural de la setmana