L’escena canvia i el relleu musical es nota també al cartell del festival In-Edit que, aquest dijous, 24 d’octubre, inaugura la 17a edició a Barcelona amb l‘elegia de Lil Peep que han dirigit Sebastian Jones i Ramez Silyan. ‘Everybody’s everything’ narra la història d’aquesta jove icona de l’emo trap que va morir amb només 21 anys a causa d’una sobredosi.

El festival de documental musical aposta, enguany, per l’eclecticisme amb una collita de 51 documentals musicals que mostren tendències com el feminisme i que aporten noves mirades sobre personatges tan explicats com David Bowie, PJ Harvey o John Lennon i Yoko Ono. Els grans noms, que són una bona porta d’entrada dels nous públics al festival, es combinen, com sempre, amb aquelles històries menys evidents que parlen de la vida a través de la música i que sovint sorprenen amb “sold out” a la taquilla.

 

‘The bass of women’

Fa dos anys, Joana Fornós es va proposar explicar l’escena sound system de Barcelona en clau feminista i el resultat és ‘The bass of women’, un documental que visibilitza i empodera les dones dins d’una  cultura musical molt masculinitzada que va néixer a Jamaica als anys 50. Selectores, “singjays”, productores, ballarines i promotores de col·lectius com Ital Skol, Women Soldier, Red Wine Inity, Purple Rockets o Mina’s Collective se sinceren davant de la càmera i reflexionen sobre la inseguretat, la manca de referents, l’autoexigència malsana i les diferents vares de mesurar que pateixen les dones en primera línia d’aquesta subcultura.

 

El documental forma part de la secció Km0, en què també es projecten altres films de temàtica local com ‘Keith Haring 1989 Barcelona’. Es tracta d’una crònica sobre el pas per la ciutat de l’artista del grafit i de l’art pop, quan va crear el seu cèlebre mural de conscienciació sobre la sida.