El músic Carlos Sadness va publicar l’any passat l’àlbum ‘Tropical Jesus’, i ara, després d’haver hagut d’ajornar el concert en dues ocasions per la pandèmia, actua el proper 17 d’abril al Palau Sant Jordi.

Un Jesús tropical i més calmat

El treball de Carlos Sadness es diu ‘Tropical Jesus’ perquè, en una ràdio colombiana, el locutor que el va presentar es va referir a ell, amb les seves melenes i la seva barba, com un Jesús tropical. Aquesta descripció, que va fer molta gràcia al músic, ha acabat posant nom a un àlbum un punt més tranquil i menys ballable que els discs anteriors de Sadness, en què es mesclen l’indie-rock amb els ritmes llatins.

Carlos Sadness té un gran nombre de fans a Llatinoamèrica, que han contribuït a convertir-lo en un dels músics indies espanyols més escoltats a la xarxa. Aquest èxit es tradueix també amb unes lletres i unes melodies que tenen en compte al públic llatinoamericà. Un públic que associa Sadness amb Barcelona a través de les seves lletres.

No sento una obsessió perquè Barcelona sigui la primera ciutat que m’escolta, tot i que a les meves cançons hi ha molts moments en què s’anomena la ciutat. Soc una mica pesat perquè sempre escoltava bandes que deien: «sí, mi rincón de Madrid no sé qué, Madrid tal cual», i jo pensava: «però Barna és súperinspiradora i està plena de racons que s’han de ficar a les cançons». He lluitat molt per tenir Barcelona com una marca important dins dels discos, i d’això se n’adonen molt a Llatinoamèrica.”

Amb la rebuda tan important de cada un dels seus treballs a Llatinoamèrica, no és estrany que Sadness decidís publicar aquest disc l’estiu de l’any passat, en lloc d’esperar-se a la tardor, com van fer molts músics, confiant en una millora de la situació del coronavirus. Carlos Sadness era perfectament conscient de que l’època estival, que coincideix amb l’hivern al con sud, és una de les millors per treure un nou treball als països llatinoamericans i no volia desaprofitar la temporada allà.

La crisi de la pandèmia sí que va obligar Carlos Sadness a ajornar els concerts que anava a realitzar l’any passat a Barcelona i a traslladar-los al 20 de març d’enguany al Palau Sant Jordi, però les restriccions que continuen vigents a l’hora de realitzar actuacions han fet que Sadness hagi reubicat la data al 17 d’abril.

La religió musical de Carlos Sadness

El barceloní Carlos Alberto Sánchez Uriol ha creat un “alter ego” musical que, tot i el seu cognom, només li ha donat alegries: Carlos Sadness. Nascut a Barcelona, va ser il·lustrador i publicista abans de decantar-se definitivament per la música, primer com a Shinoflow i, després, com el coneixem ara i, ja sigui amb una identitat o una altra, ha cultivat amb èxit estils com el pop, l’electrònica, els ritmes tropicals o el rap.

Amb el Carlos ens hem embarcat en un viatge ‘Celeste’, hem pujat al ‘Monteperdido’, hem conegut els encants de ‘Miss Honolulu’ i hem fet vacances a la ‘Isla Morenita’, i tot plegat en una carrera que ja fa 20 anys que acumula bones crítiques, fans cada cop més fidels i premis com el Latin Grammy per l’art del disc ‘Diferents tipos de luz’. I ara, de fet, sembla que ha vist la llum i abraça una fe tan tropical com musical, i per això avui l’hem convidat a l”Àrtic’ on, amb religions com aquesta, sempre ve de gust fer-se creient.

Carlos Sadness Tropical Jesus