El Carlo Padial és un guionista, dibuixant, director de cinema i escriptor barceloní… o no, perquè quan parles del Carlo, costa saber què és real i què és ficció. El que sí sabem és que el nostre convidat d’avui va començar escrivint en publicacions mítiques com ‘El víbora’, abans de convertir-se en realitzador de vídeos per Playground i en escriptor de llibres com ‘Dinero gratis’ o ‘Doctor Portuondo’. A més, el Carlo Padial s’ha embarcat en un Erasmus esbojarrat, ha assistit a classes d’escriptura impartides al ‘Taller Capuchoc’ i ha organitzat ‘Algo muy gordo’, amb Berto Romero. Ara, després de liar-la al festival de Sitges amb un simple ‘Bocadillo’, ens explica que, en realitat, nosaltres som la seva pel·lícula. I per això l’hem convidat a l’’Àrtic’, on sempre ens ha agradat ser protagonistes.

 

La polèmica de Sitges

L’octubre passat, en el marc del Festival de Sitges, el youtuber Wismichu presentava la seva primera pel·lícula: ‘Bocadillo’. El públic, format sobretot pels seus fans, s’havia traslladat al poble del Garraf des de diferents punts de l’estat. Però quan va començar la pel·lícula, amb la sala plena a vessar, ben aviat es va veure que alguna cosa no funcionava. A la pantalla, un mateix gag es repetia, amb lleugeres variacions, durant quasi bé una hora. En total, tres escenes en 66 minuts. Els espectadors van passar ràpidament de l’estupor a la indignació, protagonitzant una sonada protesta que es va recollir en la premsa dels dies següents i que va ser molt comentada al festival: Wismichu els havia trolejat a tots.

Vosaltres sou els meus incauts

En realitat, tot plegat formava part del rodatge d’un híbrid de ficció i documental dirigit per Carlo Padial i protagonitzat per Wismichu. En dies posteriors, el cineasta i el youtuber van recórrer platós de televisió per enregistrar les entrevistes que feien al jove trol amb motiu de la polèmica de ‘Bocadillo’. El resultat de tot plegat és una part del documental ‘Vosotros sois mi película’, amb què Carlo Padial reflexiona sobre els nous famosos de YouTube i sobre la figura de l’artista en l’era digital. Ara l’ha estrenat als cinemes i el 31 de març serà a Flooxer. Potser algun dels enganyats a Sitges la voldrà veure, tot i que tractant-se d’un treball de Wismichi i Padial, potser el tornen a trolejar.