Com serien les portades dels discos dels millors grups de música de la història si es publiquessin ara, en plena pandèmia de la covid-19? I els logotips i eslògans de les marques de més prestigi? Partint d’aquesta premissa, l’agència barcelonina de creativitat James Brand ha fet un exercici de reflexió sobre com el coronavirus està afectant el món de la publicitat i les marques.

“És innegable que estem passant per un sotrac i el present i el futur són incerts. Però també creiem que és un moment històric, un repte per les marques per adaptar-se i desenvolupar estratègies per apropar-se com mai al seu públic. Un públic confinat a casa seva, amb un alt nivell de receptivitat i consumint més mitjans que mai.”

Cançons afectades pel coronavirus

D’una banda, l’agència ha escollit 30 cançons llegendàries d’artistes com Bruce Springsteen, The Cure, Green Day, David Bowie, James Brown o Madonna, entre d’altres, i han canviat el títol de la cançó o han afegint elements a la portada com mascaretes o guants. Afirmen que així volen retre homenatge a la música, un dels sectors més afectats per la crisi, però sense la qual aquest confinament hagués estat molt pitjor. Ho han batejat amb el nom de #Coronamusic.

 

 

Logotips del coronavirus

D’altra banda han creat el #Coronabranding. Han agafat algunes de les marques més famoses del món i han adaptat els seus logos i eslògans a la situació d’avui, per conscienciar sobre el coronavirus, això sí, amb un toc d’humor. Aquesta és una pràctica habitual entre dissenyadors, i ells s’hi han volgut sumar.

“Les audiències estan pels núvols, mentre que les inversions en publicitat estan disminuint. El nostre sector, com la gran majoria, està afectat per la covid-19. Però hem de resistir i continuar entrenant el múscul creatiu. Tenim el gran avantatge que la creativitat hi cap en el teletreball, així que aprofitem-la!”