Blaï Mateu

és un artista que, ara fa quasi bé 20 anys, va decidir fundar una baronia d’esperit juganer i aires de circ: la del Baró d’Evel. Corria el 2000 quan, juntament amb cinc companys més, van començar a proposar espectacles en què actualitzaven el concepte de circ, portant-lo als teatres i a les sales de dansa i estilitzant-lo fins a àmbits gairebé inimaginables. Més tard, el Blaï i la també fundadora Camille Decourtye van agafar les regnes de la companyia i van començar a produir propostes amb noms tan suggeridors com ‘Mazut’, ‘La sort du dedans’, ‘Bèsties’ o, la més recent, ‘La’. I ara, inauguren la nova temporada del Teatre Lliure amb ‘Falaise’, i nosaltres hem convidat el Blaï a l”Àrtic’, on li prometem que seguirem el protocol amb què s’ha de rebre l’aristocràcia. Ni que sigui la del circ.

 

El Baró d’Evel inaugura el Lliure

La companyia de Blaï Mateu i Camille Decourtye van presentar al Grec d’enguany ‘Falaise’, la segona part d’un díptic que van iniciar el 2018 amb ‘Là’. ‘Falaise’, que en francès vol dir “penya-segat”, ens presenta una societat a la vora de la irracionalitat, amb uns ballarins que es mouen, salten, es deixen caure i, fins i tot, canten a l’escenari. Amb aquesta proposta, els Baró d’Evel obren la nova temporada del Teatre Lliure, la primera amb Juan Carlos Martel com a director, i ho fan a l’escenari gran de Montjuïc.

Ballarins, acròbates, clowns i animals

La proposta de Baró d’Evel torna a fusionar el circ amb el teatre experimental a ‘Falaise’. Com als seus espectacles anteriors, els animals són part essencial de l’espectacle, al mateix nivell que actors com Oriol Pla, que també hi participa. Coloms i un cavall són els companys d’escena, tot i que, a diferència d’espectacles anteriors com ‘Bèsties’, aquí no hi serà el cavall Bonito, company d’aventures que va morir a finals del 2018. El seu successor serà un més en la llarga interacció dels actors de Baró d’Evel amb els animals, que ens convida a ser, també nosaltres, més respectuosos amb el nostre entorn.