La conferència europea d’arquitectura i mitjans de comunicació (Architecture & the Media) neix com a un espai per discutir sobre la difusió de l’arquitectura en els mitjans de comunicació. Amb xerrades, debats i converses planteja qüestions com: Què fa l’arquitectura atractiva pels mitjans? Com guanyar-hi visibilitat? Quina presència té en altres seccions com la política i l’economia? Quina importància tenen els mitjans a l’hora de fer que l’arquitectura sigui entesa i apreciada per públics més amplis? Enguany s’ha celebrat la segona edició, organitzada per la Fundació Mies van der Rohe i Labóh, i ha coincidit amb la Setmana de l’Arquitectura de Barcelona 2020.

En la primera edició d’Architecture & the Media es va començar a debatre sobre allò que fa l’arquitectura atractiva per als periodistes dels diaris i revistes especialitzades. En aquesta ocasió, la conferència s’ha centrat en la televisió, la ràdio i els mitjans audiovisuals. Per a Anna Ramos, directora de la Fundació Mies van der Rohe, s’ha de treballar per arribar a més gent.

“Els mitjans de comunicació evolucionen a un ritme frenètic amb un creixement molt fort dels mitjans en línia. Tot i això, encara és difícil estar al cas sobre temes d’arquitectura, malgrat el seu enorme efecte en la nostra vida quotidiana.”

Per això, han volgut que aquesta edició fos accessible per a tots els professionals i apassionats de l’arquitectura i la comunicació. L’any 2018 l’espai originari d’aquest esdeveniment va ser el Pavelló Mies van der Rohe de Barcelona i, a causa de la crisi sanitària, en aquesta ocasió les xerrades i taules rodones han estat en línia. Totes les ponències es poden veure al canal de YouTube de la Fundació Mies van der Rohe.