
Tornen les rutes (Re)descobreix la Rambla perquè els ciutadans es retrobin amb la Rambla i coneguin de primera mà la seva història des de diferents punts de vista. Aquesta n’és la sisena edició i coincideix amb el període nadalenc: del 3 de desembre del 2025 al 3 de gener del 2026. En total s’han previst 12 rutes per ramblejar organitzades per l’associació Amics de la Rambla. I atenció perquè hi ha novetats! I recorda inscriure-t’hi si hi estàs interessat.
Quan
Es farà del 3 de desembre del 2025 al 3 de gener del 2026
On
A la Rambla de Barcelona
Novetats
En aquesta edició s’han afegit dues rutes noves per descobrir la Rambla. Una és La radiografia de la plaça de Catalunya, que és un viatge a la història, els canvis i el patrimoni de la plaça de Catalunya. La segona ruta que es presenta és Barcelona en flames: la Rambla, que es fixa en els grans incendis accidentals que han transformat la Rambla i el seu entorn.
Com inscriure-s’hi?
Per participar a les rutes, cal inscriure’s al web de l’associació Amics de la Rambla. Els visitants tindran una invitació per retrobar-se amb la Rambla i descobrir aspectes de la seva història que sovint desconeixem.
Programa
- Dimecres 3 de desembre, a les 17 h: La Rambla en femení (català)
- Dissabte 6 de desembre, a les 11.30 h: La Rambla fotografiada (espanyol)
- Dissabte 13 de desembre a les 11.30 h: Barcelona en flames: la Rambla (català)
- Dimarts, 16 de desembre a les 11 h: La Rambla, bressol dels transports de Barcelona (català)
- Dimarts 16 de desembre a les 18 h: La Rambla més fosca. Raval (català)
- Dijous 18 de desembre a les 18 h: La Rambla més fosca. Gòtic (català)
- Divendres 19 de desembre a les 11.30 h: Radiografia de la plaça de Catalunya (català)
- Dimarts 23 de desembre a les 11 h: Barcelona en flames: la Rambla (espanyol)
- Dimarts 23 de desembre a les 18 h: La Rambla més fosca. Gòtic (català)
- Dissabte 27 de desembre a les 11 h: La Rambla al detall (català)
- Dimarts 30 de desembre a les 18 h: La Rambla més fosca. Raval (espanyol)
- Dissabte 3 de gener de 2026 a les 11.30 h: Radiografia de la plaça de Catalunya (català)
Rambling
Dissabte, 13 de desembre, hi ha el concurs interactiu Rambling: de 10 a 13 h i de 16 a 18 h. Inscripció prèvia, aquí. Les rutes començaran al Museu de Cera de Barcelona, on els participants hauran de dirigir-se per començar el joc.
Les rutes noves seran:
- Fotògrafs de la Rambla
- Obres d’art a la Rambla
- Fondes i hotels de la Rambla
També es poden fer les rutes antigues:
- Les façanes de la Rambla
- La Rambla de cine
- Personatges de la Rambla
- Obres d’art a la Rambla