KBr és el nou centre de fotografia amb el qual Fundación MAPFRE comença una etapa nova en la seva dedicació a la fotografia artística, un dels seus principals àmbits d’actuació cultural des de 2009.

Amb dos espais expositius, llibreria, una zona per a activitats educatives i un auditori polivalent, KBr es converteix en un espai important en el camp de la fotografia as Barcelona.


Dues exposicions inaugurals | Finalitzades

Carrie Mae Weems
Un gran gir dins del possible

Del 5 d’octubre de 2022 al 15 gener de 2023

L’exposició retrospectiva sobre l’artista multidisciplinària Carrie Mae Weems (Estats Units 1953) fa un recorregut cronològic per tota la seva trajectòria.

L’artista és coneguda pel treball fotogràfic que desenvolupa des de fa quaranta anys i justament aquesta exposició revisa cronològicament tota la seva obra. Una mostra que pretén subratllar la manera com Weems aborda la fotografia, avançada al seu temps i amb unes imatges que miren cap al futur amb un sentiment d’esperança. És una exposició realitzada en col·laboració amb Fotocolectania, espai on s’exhibeixen simultàniament altres projectes de l’artista.



KBr Flama 22
Joves talents de les escoles de fotografia

Del 5 d’octubre de 2022 al 15 gener de 2023

El projecte KBr Flama té com a objectiu donar visibilitat anualment al talent més jove que sorgeix de les escoles de fotografia de Barcelona. Per a això, el KBr compta amb la complicitat de Grisart, Idep Barcelona, IEFC i Elisava, Facultat de Disseny i Enginyeria de Barcelona, quatre entitats acadèmiques compromeses amb la docència i els estudis de fotografia. L’exposició KBr Flama 22 és la segona edició d’aquest projecte i presenta els treballs de Sílvia Parés (Vic, 1997), Nanouch Congost (Girona, 1999), Guillermo Fernández (Granada, 1991), Jordi Miquel Riera (Girona, 1977). Els seus projectes van ser rigorosament seleccionats per professionals del sector.

Quatre joves talents, quatre projectes

KBr Flama 22 presenta quatre projectes de quatre fotògrafs desde diferents prismes (geogràfic o emocional).

  • Sílvia Parés presenta una llarga recerca sobre la manipulació del temps i els chemtrails (deixants químics) a partir de suposades teories de la conspiració de geoenginyeria climàtica.
  • Nanouch Congost parteix de la relació amb el seu pare absent per a generar un retrat expandit de diverses persones properes i les seves relacions paternofilials.
  • Guillermo Fernández dirigeix la seva mirada a la realitat contemporània de la província de Granada, actual “regne” de la marihuana, amb una seqüència de fotografies nocturnes que revelen el que succeeix en el tràfec de les nits.
  • Jordi Miquel Riera proposa una experiència associativa entre imatge i so, a través de la relació directa entre ambdós estímuls en una sèrie, i de forma més experimental i imaginativa en unes altres.