Avui a 303 tenim un nou episodi del nostre ‘Dj Mix’, l’espai per on passen els millors Dj’s de la ciutat a oferir-nos una sessió exclusiva i en directe aquí a l’estudi de 303 a Betevé. Pel ‘Dj Mix’ d’avui comptem amb la presència de tot un mestre, un pioner, un visionari, un dels noms escrits en lletres d’or a la història de la nostra escena electrònica. Avui tenim el plaer i l’honor de presentar-vos en directe a l’estudi al Cesar de Melero. Ell va ser un dels primers Dj’s a crear el so clàssic de l’època daurada de Eivissa junt amb altres noms mítics com Alfredo, un so que s’acabaria denominant balearic beats. Tot i que ha punxat a la majoria de clubs de l’illa, al Cesar se l’associa al Ku dels vuitanta i primers noranta, una època en què l’illa era un lloc màgic, ple de gent creativa i extravagant, lluny del supermercat de consum ràpid en què s’ha convertit avui. El Ku era un dels centres neuràlgics d’aquella Eivissa llegendària i el Cesar un dels seus màxims impulsors. Per altra banda ell va ser el creador, ideòleg i Dj resident del primer club d’acid house, no sols de Barcelona sinó de tota Espanya, a finals dels vuitanta, l’Ars Studio, un espai mitic de la cultura de clubs de la ciutat junt amb l’after Ozono / The Club, que dirigia junt amb el seu germà Chito de Melero. El 1994 Cesar de Melero crea des de París el llegendari segell discogràfic, Pro-Zak Trax, un dels responsables en el naixement el denominat french touch. A part de les seves pròpies produccions a Pro-Zak Trax s’ha editat material d’artistes com Aleem, Kojak, DOD o Grant Fabao entre d’altres.

A la segona hora del programa comptem amb la secció ‘Imprescindibles’, on rescatem els àlbums més importants de la història de la música electrònica. Aquesta nit dediquem els seixanta minuts vinents a escoltar “Settle” el debut dels germans Guy i Howard Lawrence, coneguts artísticament amb el nom de Disclosure. El 2013 amb tan sols disset i vint anys respectivament, els productors anglesos publicaven aquesta joia via Island Records, debut que va tenir un gran impacte a l’escena electrònica, i que va convertir-se en el hype del moment, no només a la seva Anglaterra natal, sinó a tota la resta del món. Un debut exitós, amb una rellevància i impacte similar al Remedy del Basement Jaxx, del 1998. A “Settle” els Disclosure no tan sols renovaven el clàssic so house sinó que col·laboraven amb una sèrie de vocalistes poc coneguts en aquell moment que acabarien sent estrelles pel seu propi mèrit. Parlem de gent com Sam Smith, Aluna George o Jessie Ware, entre d’altres que aportaven un càlid i sofisticat toc de qualitat a la de per si ja impecable producció dels Disclosure.

Escolteu el programa sencer aquí: