Veïns del Poblenou es manifesten per la manca de places públiques de secundària

La Plataforma en Defensa de l’Educació Pública de Poblenou fa anys que reclama que es construeixin noves escoles i instituts al barri

Un centenar de veïns del Poblenou s'han manifestat aquest diumenge per reivindicar la manca de places escolars al barri i la massificació a les aules. Amb el lema "Ni polls ni gallines, exigim planificació" les AMPA del barri reclamen planificació escolar al Consorci d'Educació. Defensen que, si no es fa res, l'any 2025 gairebé 170 nens no tindran plaça a cap institut de la zona 26. La prioritat és que comencin ja les obres de l'Institut Maria Espinalt, com se'ls havia promès.

La manifestació ha estat convocada per la Plataforma en Defensa de l'Educació Pública del Poblenou, que està formada per les AMPA d'escoles i instituts del barri i fa anys que reivindica una millor planificació escolar. Demanen que el Consorci d'Educació sigui conseqüent amb la creació d'escoles i instituts que es necessiten al barri.

El color groc, tan utilitzat en la defensa de les escoles públiques, ha predominat entre els assistents que s'han concentrat just davant del solar on s'ha de construir el futur edifici de l'Institut Maria Espinalt, al camí Antic de València amb el carrer d'Espronceda. Allà s'hi ha llegit un manifest i, entre altres coses, han fet constar que molts alumnes de les escoles del barri hauran estat molts anys en barracons. Per això, reclamen que s'avanci en la planificació de futur dels instituts del barri perquè, quan aquests alumnes facin el canvi, no hagin d'estudiar novament en barracons.

El reclam principal és que les obres de l'Institut Maria Espinalt comencin al més aviat possible, com també l'obertura de l'Institut 22@ el curs 2017-2018, amb un calendari clar per a la construcció de l'edifici. També han defensat que els centres que comencen o estan en procés d'ampliació tinguin un suport extra per tal de desenvolupar el seu projecte amb normalitat.

Ara mateix a la zona l'oferta d'ensenyament públic és d'11 centres de primària  i quatre de secundària, una xifra que des de la plataforma remarquen que no és suficient. Expliquen que, per fer front a la demanda, en alguns casos s'incorporen grups extres (que diuen que comporten una massificació als centres) i que també s'hi amplien ràtios, és a dir, el nombre d'alumnes per aula.