Un servei d’atenció telefònica donarà resposta en 30 minuts als conflictes dels pisos turístics

El consistori ha anunciat que a l'octubre funcionarà un servei d'atenció telefònica específic per poder denunciar de forma àgil els problemes de convivència que puguin sorgir entre els veïns i els inquilins que resideixin en apartaments turístics. Durant el 2013 i el primer semestre de 2014, l'Ajuntament ha imposat sancions als propietaris d'aquests pisos per valor de tres milions d'euros.

El servei d'atenció telefònica, que serà de 24 hores al dia, set dies de la setmana, està previst que entri en funcionament l'1 d'octubre amb l'objectiu de donar una solució immediata als demandants. En aquest telèfon també es derivaran totes les trucades sobre apartaments turístics que es facin al 010 i 012.

L'operador recollirà la demanda i, en aquell mateix moment, es posarà en contacte amb el responsable de l'apartament turístic que és motiu de queixa. En un termini breu, "com a màxim de 30 minuts", el responsable haurà de donar una resposta al problema. Si no és possible contactar amb l'operador, es decretarà la suspensió de la llicència municipal.

La trucada també servirà per comprovar el número de registre de l'apartament i si té llicència. Si no en té, s'informarà a Guàrdia Urbana perquè actuï immediatament.

L'Ajuntament va presentar el 2013 71 expedients sancionadors a apartaments turístics, i aquest any ja se n'han obert 63, segons n'ha informat a la Comissió d'Economia. En dos anys les sancions han sumat més de tres milions d'euros i la majoria s'han imposat als pisos que no disposaven de la llicència corresponent o bé que obstaculitzaven les tasques d'inspecció.

L'abril passat, el consistori va suspendre durant sis mesos noves llicències d'habitatges d'ús turístic en determinats barris de la ciutat. Mentre dura la suspensió, s'està elaborant un pla especial per regular aquestes activitats. Al febrer hi havia 7.480 llicències de pisos turístics a la ciutat, el triple que el 2010.