Turisme de Barcelona demana tornar a la normalitat política

Les protestes contra l’empresonament de polítics independentistes no han causat cancel·lacions per Setmana Santa

Turisme de Barcelona ha demanat una solució política per tornar a la normalitat al més aviat possible. Asseguren que la imatge de Barcelona no ha quedat malmesa per les protestes d'aquest diumenge, i que la ciutat és un destí resistent i consolidat. De fet, asseguren que l'any ha començat amb un creixement del turisme que han qualificat d'excepcional. Tot i això, s'han mostrat preocupats i han afegit que no abaixaran la guàrdia.

El president de Turisme de Barcelona, Joan Gaspart, ha demanat als responsables polítics que trobin una solució per tornar a la normalitat i que no es tornin a produir altercats. Assegura que no hi ha hagut cancel·lacions per Setmana Santa, i recorda que l'ocupació hotelera supera el 80 %. "Estic preocupat però també tinc confiança en què es resolgui la situació", ha dit Gaspart.

Per la seva banda, el regidor d'Empresa i Ocupació, Agustí Colom, considera que les protestes han estat altament pacífiques, excepte algun altercat puntual, i ha subratllat que no alteren la vida del turista, ja que els serveis estan oberts i el transport públic funciona amb normalitat. Colom ha recordat que aquest gener el turisme ha crescut un 1,3 % i al febrer un 2,3 %. "Això és un creixement excepcional", ha dit.

A més, han afegit que "desgraciadament, el món sencer està acostumat a incidents com els d'ahir", ha afirmat Gaspart, i expliquen que en cap cas les protestes s'apropen a l'impacte que van tenir els atemptats del 17-A per a la ciutat, i que van fer abaixar el turisme un 3 %. Colom ha explicat que s'està treballant amb operadors internacionals per explicar la situació de normalitat de la ciutat, la qual cosa ha ajudat a recuperar l'activitat després dels lleus descensos de l'últim trimestre de l'any passat.

Primera estratègia de màrqueting turístic Destinació Barcelona

Aquestes declaracions s'han fet en la presentació aquest dilluns d'una estratègia de màrqueting turístic, que busca el màxim retorn econòmic i social per a la ciutat. Es tracta d'una estratègia conjunta entre l'Ajuntament, la Cambra de Comerç i la Diputació de Barcelona que neix del Pla estratègic de turisme 2020. Ara es treu a licitació la redacció del pla per definir l'estratègia de màrqueting de la Destinació Barcelona.