El Tibidabo obre nova temporada apostant per les noves tecnologies

L’aposta per les noves tecnologies vol enfortir els continguts educatius del parc

El Parc d'Atraccions del Tibidabo ha obert nova temporada aquest dissabte amb l'estrena d'algunes de les noves atraccions que el caracteritzaran. Incorporen noves tecnologies, com el 3D i el 4D per dibuixar escenes en realitat virtual. Tanmateix, l'aposta per la cultura i les sensacions derivades de la nostàlgia formen part de l'oferta d'un parc que ha invertit aquest any més d'un milió d'euros a renovar la instal·lació.

Les 11 h del matí ha estat l'hora, puntual, en què els primers ciutadans han estrenat la nova temporada del Parc d'Atraccions del Tibidabo. Des del primer moment, atraccions com l'Interactibi han estat l'estrella. És un muntatge que es basa en el 3D i el làser per participar d'una aventura interactiva. Altres atraccions que han centrat les mirades dels visitants són el Virtual Express, un viatge en tren que incorpora la realitat virtual, tot i que ja es va estrenar ara fa sis mesos.

A partir de la Setmana Santa, però, obrirà la tercera peça del parc: el Castell dels Contes, una iniciativa que vol unir els records d'infantesa dels adults i els infants a partir de les aportacions dels usuaris del parc. La unió d'aquest patrimoni cultural amb les noves tecnologies "són un contrast ideal, però alhora, són la possibilitat d'aprofundir en la narració d'allò que vol explicar el parc" diu la directora del Tibidabo, Rosa Ortiz.

El parc ha invertit més d'un milió d'euros a incorporar noves atraccions i actualitzar-ne d'altres, amb la idea de polvoritzar les dades d'assistents, que "el 2016 van ser de 725.000 persones i l'any passat el vam tancar amb 732.000", explica Ortiz, que afegeix que "per primera vegada el grau de satisfacció de qui ens visita és alt, i hem superat la barrera del 8". Segons un darrer estudi, la valoració mitjana és del 8,1.