Stop Pujades valora la rebaixa de la T-10 d’una zona com una victòria parcial

Stop Pujades Transport diu que l'acord entre CiU i PSC per rebaixar el preu de la T-10 d'una zona dels 10,30 euros actuals als 9,95 euros és "una victòria de la gent del carrer", fruit de les mobilitzacions dutes a terme aquest any. La plataforma continua reclamant el retorn a les tarifes de 2013 a tots els títols i zones, i interpreta aquest anunci com "una treva" abans d'aplicar la gestió privada de la T-Mobilitat.

Els usuaris dels transports públics que durant tot aquest any s'han mobilitzat per l'anul·lació de la pujada de tarifes que es va començar a aplicar l'1 de gener es feliciten per la baixada del preu de la T-10 anunciada avui per Jaume Collboni. Recorden que serà el primer cop en 15 anys que s'abarateix la T-10. Continuen reclamant, però, la recuperació de les tarifes de l'any passat per a tots els títols i totes les zones. Això voldria dir que la T-10 d'una zona tornés a costar els 9,80 €, en lloc dels 9,95 € anunciats. Però sobretot Stop Pujades Transport denuncia que rebaixar tarifes només a la zona 1, la que abasta tota la xarxa de metro, és un greuge comparatiu amb la resta de zones, ja molt penalitzades amb el sistema actual.

Stop Pujades Transport qualifica l'acord entre CiU i PSC de "purament circumstancial" en un any electoral, després d'uns anys en què tots dos partits han contribuït als increments tarifaris des dels respectius governs municipals. La plataforma també denuncia que, fins fa poc, l'Autoritat del Transport Metropolità deia que la seva crítica situació financera impedia fer cap mena de rebaixa.

Més enllà d'això, la plataforma d'usuaris creu que el gest de la congelació general de tarifes i la rebaixa de la T-10 d'una zona és "una treva per implantar la T-Mobilitat", un nou sistema de gestió tarifària del qual s'ha adjudicat la gestió a CaixaBank.