La UB i El Banc dels Aliments, contra el malbaratament de menjar

La Universitat de Barcelona (UB) i la Fundació Banc dels Aliments han presentat la campanya “Som allò que llencem”. La iniciativa pretén trobar alguna solució al greu problema que suposa el malbaratament dels aliments.

L’any 2014 serà l’Any Europeu contra el Malbaratament d’Aliments. La  UB i el Banc dels Aliments han decidit, però, avançar-s'hi i impulsar la campanya “Som el que llencem” com una mesura de conscienciació del problema alimentari que afecta bona part de la societat.

A Catalunya, l'any 2010 es van malbaratar 35 quilos de menjar per habitant. En total 262.471 tones d'aliments amb un valor de 841 milions d'euros. El 58% del malbaratament provés de les consum particular, seguit, a molta distància, un 16%, dels supermercats, un 12% de la restauració i un 9% del comerç.

Els objectius de "Som allò que llencem" són: prevenir el malbaratament en la cadena alimentària, el llançament de productes que són eliminats per raons econòmiques o estètiques però que estan en bon estat, reduir els excedents alimentaris i informar de com gestionar els aliments a les llars i sobre les dates de consum.

L’acte de presentació de la campanya s’ha fet al campus de l’Alimentació de la UB, a Santa Coloma de Gramanet. En aquest campus s’imparteixen graus de nutrició i dietètica, així com de tecnologia dels aliments.

L’Observatori de l’Alimentació de la UB (ODELA) i l’Oficina de Medi Ambient de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) han exposat l’estudi 'Guia per a la reducció del malbaratament alimentari en el sector de l’hostaleria, la restauració i el càtering'.