Cambra admet que el retard en el corredor mediterrani “comença a preocupar”

El president del Port de Barcelona assegura que l’increment de terminals dedicades als creuers no suposarà l’arribada de més viatgers

El president del Port de Barcelona, Sixte Cambra, ha lamentat que el Ministeri de Foment no hagi licitat encara les obres del corredor mediterrani el mes de maig, tal com estava previst. "Comença a preocupar-nos a mitjà i a curt termini", ha dit Cambra en una entrevista a 'La tarda de Barcelona', de betevé 91.0 fm. El president del Port també ha reconegut, però, que a dia d'avui no tenen cap operació comercial entre mans que pugui perillar per la falta d'aquesta infraestructura estratègica.

Cambra ha explicat que treballarà perquè el port sigui "el gran 'hub' logístic del sud d'Europa". Ha manifestat la seva preocupació per "la projecció de creixement" i per la "deficiència de l'accessibilitat terrestre" d'aquesta infraestructura. Malgrat tot, s'ha mostrat confiat i ha dit que espera que finalment el Port pugui tenir els accessos terrestres necessaris per evitar cap tipus de "col·lapse" o "saturació" d'operacions.

Durant l'entrevista, també s'ha referit a les noves terminals dedicades exclusivament als creuers. Segons el president del Port, no suposaran l'arribada de més creueristes a la ciutat perquè "des de fa set anys, les xifres s'han estabilitzat i les previsions indiquen que, en els propers tres o quatre anys, tindrem un creixement d'un 10 %, fins a arribar als tres milions de passatgers". En aquest sentit, Cambra ha assegurat que la prioritat ha estat "la fidelització" de les grans companyies que operen a la ciutat i "la consolidació de l'activitat, no pas el creixement pel creixement".

Pel que fa a l'impacte que l'activitat dels creuers té en la contaminació de Barcelona, ha afirmat que "és relativament petit". Tot i així, ha explicat que ja s'estan fent proves per mirar d'alimentar els vaixells amb gas natural liquat mentre siguin a port per tal de reduir les emissions.

Escolteu-ho aquí: