El sindicat del taxi demana a l’Administració i als fabricants que apostin pels vehicles ecològics

El sector del taxi ja ha reaccionat a l'anunci fet per l'Àrea Metropolitana i demana a l'Administració que faci una aposta "més valenta" pels vehicles que funcionen amb energia alternativa. En la mateixa línia, reclama als fabricants de cotxes que treguin al mercat més models a un preu assequible.

El secretari general del Sindicat Català del Taxi, Josep Maria Sánchez, ha explicat a Barcelona FM que la campanya s'ha de centrar més en la transformació de la flota de vehicles i no tant en les restriccions a l'hora de circular per determinats punts. De fet, Sánchez confia que com a servei públic el taxi quedarà fora de les restriccions de circulació i que la mesura se centrarà en els vehicles privats.

Ha explicat que cada any es canvien 1.200 taxis i que, d'aquesta manera, en vuit anys es podria canviar tota la flota. El sector del taxi ja fa anys que aposta per les energies alternatives sobretot "per reduir costos", però critiquen que hi ha poca varietat de models en el mercat. Actualment circulen per la ciutat vehicles que funcionen amb gas natural, gas liquat, elèctrics o híbrids però són minotaris respecte als dièsel. En aquest sentit, el secretari general del Sindicat Català del Taxi ha explicat que de cada 10 taxis nous homologats només un és ecològic.

Sánchez també ha reclamat a les administracions que siguin un exemple per impulsar canvis i que els vehicles dels cossos de seguretat com Mossos o Guàrdia Urbana també funcionin amb energies alternatives.

La Plataforma sobre la Qualitat de l'Aire demana canvis en les polítiques de l'Administració

D'altra banda, la coordinadora de la Plataforma per la Qualitat de l'Aire, Maria Garcia, ha assegurat en el programa 'BTV +' que cal canviar les prioritats ja que, actualment, "es destinen recursos públics a la compra de vehicles privats i s'hauria d'apostar pel transport públic". García ha denunciat que actualment s'incompleix la normativa legal de contaminació de l'aire i que "podem tenir un cotxe que ha passat la ITV i pot contaminar 40 vegades més del permès".

La coordinadora de la Plataforma per la Qualitat de l'Aire també ha explicat que han demanat als grups municipals de l'Ajuntament fer un estudi per decidir quines mesures s'han de portar a terme per reduir la contaminació ja que es tracta "d'un problema molt seriós que afecta la salut de les persones".