La síndica demana una solució urgent a la vaga de metro

Maria Assumpció Vilà considera “molt greu” que després de prop de tres mesos de conflicte no s’hagi resolt

La síndica de Barcelona, Maria Assumpció Vilà, ha rebut poques queixes sobre la vaga actual de metro, cinc en total. Tot i així, Vilà ha demanat a totes les parts implicades intensificar les negociacions per arribar a un acord de manera urgent. La síndica també creu que a la ciutadania li manca informació sobre el conflicte laboral, motiu pel qual exigeix transparència a l'Ajuntament, TMB i els sindicats per explicar bé els motius de la protesta i l'estat de les negociacions.

Després que el síndic de greuges, Rafael Ribó, anunciés la setmana passada que intervindrà d'ofici en aquest conflicte laboral, ara és la síndica la que es pronuncia. Maria Assumpció Vilà no és partidària de constituir una junta d'arbitratge per tancar el conflicte, tal com va proposar el Departament de Treball a principis de juliol però que el Comitè d'Empresa de Metro va rebutjar. Maria Assumpció Vilà defensa "una solució pactada", a la qual demana arribar de manera urgent perquè creu que és "molt greu" que després de prop de tres mesos no s'hagi resolt res.

Vilà demana un esforç negociador a totes les bandes. De moment, la síndica ja s'ha reunit amb la regidora de Mobilitat i presidenta de TMB, Mercedes Vidal, i la intenció és també trobar-se amb el comitè d'empresa.

Cinc queixes ciutadanes i una consulta

Sobre les cinc queixes que ha rebut la síndica associades a la vaga, quatre són per les molèsties que provoquen les aturades als ciutadans i la cinquena mostra disconformitat amb la posició adoptada per TMB en les negociacions. Vilà també ha atès una consulta d'un ciutadà que demanava que se'l retornés el preu d'un abonament mensual proporcional als dies de vaga.