2.500 consultes durant el primer any del Servei d’Atenció a la Víctima del Delicte

La majoria de consultes s’han fet sobre temes relacionats amb furts o robatoris

El Servei d'Atenció Telemàtica a la Víctima del Delicte impulsat per la Generalitat compleix un any amb 2.453 consultes. És un servei gratuït que ofereix assessorament a les víctimes en diferents àmbits, ja sigui per trobar ajuda psicològica o bé assessorar-se sobre com presentar una denúncia.

El servei, adjudicat a la Creu Roja, pretén ajudar els que són o se senten víctimes. El perfil més habitual són dones d'entre 40 i 50 anys i la consulta més freqüent és com presentar una denúncia o on s'han d'adreçar. La majoria de les consultes són per furts o robatoris (43 %), però també preguntes sobre violència masclista (12,5 %) o violència domèstica (10,4 %).

Entre els atesos hi ha casos com el del Salvador, que va viure de prop l'atemptat de la Rambla el mes d'agost passat. Reconeix que va haver de demanar ajuda per pair tot el que va passar aquells dies i explica que la va trobar en aquest Servei d'Atenció a la Víctima del Delicte. Un equip de professionals el van assessorar per trobar ajuda psicològica i fins i tot per interposar una denúncia per l'atemptat.

Aquest servei està format per un equip de cinc professionals, integrat per juristes, psicòlegs, treballadors i educadors socials, que informen, assessoren i orienten les persones que hi contacten sobre on s'han de dirigir, com s'han de protegir i, si cal, els ofereixen suport psicològic i contenció emocional.

El servei atén des de les 8 del matí fins a les 10 de la nit i s'hi pot contactar per telèfon (900 12 18 84) o per correu electrònic (infovictimesdelicte.justicia@gencat.cat). A més, els usuaris s'hi poden adreçar en sis llengües, que són català, castellà, anglès, francès, alemany i àrab.