Aglomeracions a les andanes i trens plens el segon dilluns d’aturades al metro

Resignació entre els passatgers, que han esperat amb paciència l’arribada dels combois, plens a vessar

Jornada complicada al metro per la vaga parcial i indefinida convocada pels treballadors, que exigeixen un nou conveni col·lectiu. Segons UGT, en el conjunt de les tres aturades la protesta ha tingut un seguiment del 95 % dels treballadors. Segons Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), l'afluència de passatgers ha caigut un 30 % respecte a un dia laborable qualsevol. Només ha calgut, de fet, regular els fluxos d'usuaris en el primer tram, a primera hora.

La segona jornada d'aturades al suburbà ha començat amb aglomeracions a les andanes i cues en estacions com la Sagrera o la Sagrada Família, on s'han instal·lat cintes als passadissos per regular els accessos i evitar incidents. Els usuaris s'han mostrat molestos per la vaga perquè els combois arribaven tan plens que els passatgers es quedaven a fora: "No hi pots entrar perquè és impossible. T'esperes, n'arriba un altre, i passa el mateix", ha afirmat una passatgera, preocupada perquè arribarà tard a la feina.  Tot i les esperes, la majoria dels passatgers han estat comprensius amb la lluita laboral dels treballadors: "No podem fer-hi res, entenc les seves reclamacions, però ens afecten a tots", ha lamentat un usuari.

A l'estació de la Sagrada Família el personal de seguretat ha tallat el pas a les andanes en cinc ocasions, per evitar-hi l'acumulació de passatgers. En el cas de la línia 1, a la vaga s'ha sumat una incidència. Durant 20 minuts s'ha aturat el servei entre les parades de Can Serra i Mercat Nou per una intervenció tècnica a la via a l'estació de la Torrassa. A la tarda no hi ha hagut incidències remarcables, i només s'han produït algunes aglomeracions a les andanes a partir de les 17 h, a les estacions de Diagonal i de la Sagrera. La tercera franja d'aquesta vaga s'ha desenvolupat de dos quarts de nou  fins a dos quarts d'11 amb una freqüència de pas dels combois d'entre 30 i 40 minuts.

Transports Metropolitans de Barcelona ja havia advertit que en les hores punta els serveis mínims no serien suficients per absorbir la demanda habitual en el servei i aconsellava evitar el metro i planificar el viatge amb antelació i previsió.