Un 30 % més de visitants a la segona edició del Saló del Cinema i les Sèries

El primer Saló del Cinema i les Sèries va atreure 20.000 visitants a La Farga de l'Hospitalet; el segon, 26.500. La fira es consolida com a punt de trobada de tots els professionals de l'audiovisual de ficció amb consumidors fidels de pel·lícules i sèries, sobretot de ciència-ficció, fantasia o terror. Les sèries han guanyat protagonisme en la segona edició, que s'ha tancat aquest diumenge, en què la incorporació de productores i canals especialitzats han permès doblar el nombre d'expositors.

Passejar pels estands del Saló del Cinema i les Sèries equival a fer-se fotos amb els protagonistes de les sèries i pel·lícules preferides, o fins i tot disfressar-se com ells. També a veure de prop reproduccions d'alguns objectes ben coneguts, com un drac de 'Joc de trons' o els cotxes de les pel·lícules de James Bond. Els clàssics mai no moren i avui molts han aprofitat per prendre els comandaments de la nau Enterprise de 'Star Trek' o convertir-se en visitants de 'V' (aquells llangardaixos d'aspecte humà que en realitat menjaven ratolins). El canal SyFy hi ha organitzat una exposició amb tota mena d'objectes propis de gènere i ciència-ficció, alguns d'originals i d'altres de replicats. Però els robots de 'La guerra de les galàxies', els personatges de 'Joc de trons' o les armes de 'Stargate' estan escampades per tota la fira i fan les delícies dels fans d'aquestes pel·lícules o sèries.

Però el Saló del Cinema i les Sèries no són només disfresses i objectes de marxandatge, sinó que el programa d'activitats inclou xerrades, tallers i taules rodones sobre tots els aspectes de la producció audiovisual, també adreçats als professionals del sector. Des de sessions formatives sobre fotografia o escriptura de guions fins a demostracions de com roden els especialistes de cinema les escenes més perilloses sense jugar-se la vida. "Fem l'aposta arriscada de barrejar-ho tot: unes jornades de caràcter professional, però també adreçades al gran públic, per tal de ser un punt de trobada tant per a aquell a qui li agrada el cinema com a consumidor i com d'aquell que en vol fer, perquè tots s'expliquin les seves necessitats", explica Àlex Murrull, director del Saló del Cinema i les Sèries.

L'aposta els ha sortit bé. L'any passat van organitzar la primera edició, a l'Hospitalet perquè l'equip impulsor sorgeix d'una escola de cinema d'aquesta ciutat. Van atreure 20.000 visitants, que enguany han passat a ser-ne 26.500. De fet, és que el saló quasi ha doblat el nombre d'expositors, en incorporar-hi més productores i alguns canals com CosmoTV, AXN o SyFy. Per Murrull, el repte és sumar l'any vinent també a les plataformes com Netflix o HBO, que estan tornant a convertir en negoci el consum de sèries per internet (al nostre país encara és majoria el públic que se les descarrega sense pagar res).

L'entrada al Saló del Cinema i les Sèries costava vuit euros, un dels quals destinat a donar suport als projectes audiovisuals de 16 equips de joves emprenedors. Aquests equips també han buscat el seu públic entre els assistents al saló, a qui convidaven a participar en el micromecenatge de les produccions a través d'un espai de Verkami presencial.