Els gestors de la Residència la Trinitat afirmen que han arranjat la calefacció

L’associació de veïns i l’entitat SAP Muntanya demanen una visita per comprovar l’estat de les instal·lacions

La Residència la Trinitat ja ha solucionat els problemes amb la calefacció, segons afirmen els gestors de l'equipament. La incidència es va allargar durant uns dies, en què es van escalfar les habitacions amb bombes d'aire calent i calefactors. Tot i així, alguns familiars es van queixar de la situació. L'AV Trinitat Nova i el SAP Muntanya estan en espera per visitar la residència i comprovar-ne el manteniment.

Finalment, a finals de la setmana passada va quedar resolta l'avaria que afectava part de la calefacció de la Residència de Gent Gran la Trinitat. betevé no ha pogut accedir a les habitacions per polítiques de privacitat de l'empresa, però des de la Suara assegura que tot funciona correctament després de canviar una peça de la caldera. Les alarmes veïnals es van engegar quan un dels familiars va denunciar que en part de les habitacions de la Residència la Trinitat no funcionava el sistema de calefacció des de feia dies, i que ja hi havia hagut problemes amb l'aigua calenta durant el mes de desembre.

La resposta de la cooperativa Suara va ser activar sistemes alternatius com ara bombes de calor i calefactors. Els familiars, però, denunciaven que aquests sistemes no sempre estaven en funcionament i que molts cops s'havien trobat les habitacions fredes, una afirmació que avui la directora de la residència, Cristina Patón, ha desmentit: "Els calefactors no s'han apagat mai, tenen un termòstat que els aturava quan arribaven a la temperatura òptima i es tornaven a engegar quan calia".

Els veïns esperen una visita

Representants de l'AV Trinitat Nova i de les entitats veïnals del SAP Muntanya, que defensen la qualitat del servei d'atenció primària de salut, es van reunir amb la direcció del centre per analitzar la situació de la calefacció i del manteniment en general del centre, com els problemes amb els pous negres o altres desperfectes de l'edifici. Després de rebre explicacions, ara esperen una visita a l'equipament per comprovar que s'han arranjat tots els problemes. "Volem veure nosaltres mateixos que ja funciona tot bé i en quin estat es troba l'edifici- explica Ramon Casas, de l'AV Trinitat Nova-. També volem que es convoqui el consell de participació, per fer un seguiment del tema". Aquest consell de participació està en espera de renovar els integrants. "Hi ha gent que ja no hi és o que ja no està en condicions i la idea és renovar-lo abans del mes de juny", assegura la directora.