Veïns i TMB treballen per definir un recorregut nou per al bus 91

La Comissió de Veïns i Veïnes de la Bordeta demana que connecti la riera Blanca amb el Mercat de Sant Antoni

El districte de Sants-Montjuïc ha presentat al veïnat de la Bordeta quatre propostes per millorar la freqüència de pas i el recorregut del bus 91. A la comissió de veïns del barri no li n'acaba de convèncer cap i, per això, demana que TMB recuperi el recorregut que li va presentar el maig de l'any passat.

El temps d'espera del bus 91 pot arribar fins als 50 minuts i segons els usuaris el recorregut no s'adapta a les seves necessitats, especialment des que es va escurçar com a conseqüència de la implantació de la xarxa ortogonal.

El districte, juntament amb TMB, ha escoltat les demandes del veïnat de la Bordeta i els ha presentat quatre propostes per modificar la ruta de l'autobús conegut com La Monyos (en referència al personatge històric, nascut a la Bordeta, que per tornar des de la Rambla utilitzava el tramvia 52, després substituït pel bus 91). Totes preveuen connectar el barri amb el CUAP de Manso i unes freqüències de pas d'entre 18 i 25 minuts. Tot i això, a la Comissió de Veïns i Veïnes de la Bordeta no li acaba de convèncer cap de les rutes i, per això, demana al consistori que recuperi el traçat que li va presentar el mes de maig passat.

La proposta de la Comissió, que encara ha d'acabar de perfilar abans de presentar-la al districte, tindria un recorregut molt semblant a l'actual, però l'allargaria pels extrems. D'aquesta manera, el 91 connectaria la riera Blanca amb el Mercat de Sant Antoni i tindria connexió amb les línies V3 i V5 de la xarxa ortogonal i permetria el transbordament amb el metro amb una parada molt propera a l'estació de Santa Eulàlia. A més, també recuperaria el servei els diumenges i festius.

Les opinions dels usuaris, clau per definir la ruta

Des del districte, asseguren que tot i haver presentat quatre propostes, la idea és aconseguir el millor recorregut i la millor freqüència de pas. “El veïnat valora molt positivament que els estiguem donant marge de maniobra i, per tant, de decisió a ells mateixos. S'haurà de veure plaça d'Espanya, l'estació de Sants quin és el recorregut que quadra amb una millor freqüència. La intenció és fer-ho acompanyats del seu criteri, de les persones que cada dia utilitzen aquests autobusos”, assegura la regidora del districte, Laura Pérez.

Segons la Comissió de Veïns i Veïnes, els propers dies aprofitarà per acabar de polir alguns detalls i ja podrà presentar la proposta al districte.