Satisfacció amb reserves de sindicats i la PTP per les inversions de TMB

Promoció del Transport Públic aplaudeix les inversions fetes l'any 2016 per Transports Metropolitans de Barcelona, tot i que alerta que s'han de mantenir. Es tracta d'un posicionament que comparteixen els sindicats de bus i metro, que reclamen, tot i això, que s'incrementi la inversió en personal i que hi hagi més transparència. Denuncien que, de totes aquestes dades, se n'han assabentat per la premsa.

"Si no invertim de forma contínua s'envelleix el material mòbil, apareixen més avaries i, tenint en compte que la xarxa suporta molta més demanda que fa 15 anys, és important tenir-la al dia". El president de la PTP, Ricard Riol, alerta així de la necessitat de mantenir en el temps les inversions anunciades aquest dilluns per Transports Metropolitans de Barcelona. Recorda que la xarxa de metro absorbeix cada dia més d'un milió de passatgers i que "l'autobús transporta la mateixa gent que 2010, amb 50 autobusos menys", motiu pel qual considera que "no podem repetir un període de desinversió com els darrers quatre anys".

En la mateixa línia es pronuncien els sindicats de metro i bus, que reclamen, a més, que s'incrementi la inversió en personal.  Josep Maria Publill, secretari general de l'ACTUB, assegura que "està bé que hi hagi flota nova, però els horaris de les línies i les línies van cada vegada més justes i el servei que es dóna al ciutadà no és l'adequat perquè moltes vegades els autobusos han d'anar per falta d'horaris sense carregar".

També demana més inversió en personal el Comitè d'Empresa de Metro, que denuncia, a més, falta de transparència. El president, Miguel Ángel Ribas, critica que "no sapiguem quines empreses ho estan fent, com es liciten, els conceptes, els concursos, a on van a parar aquests diners, a quines empreses privades" i lamenta que s'hagin hagut assabentat d'aquestes inversions per la premsa. Tot i això, valora positivament que es facin i reclama que es mantinguin: "La inversió en metro és necessària perquè tenim problemes d'estructura molt grans en alguns punts. Estem parlant d'estacions molt velles, zones de vies on s'han d'arreglar diferents coses, estacions on el manteniment és nul".