Què compra el veïnat del Poble-sec?

Barcelona Activa impulsa una campanya per conèixer les necessitats dels veïns del Poble-sec i impulsar el comerç de proximitat del barri

Barcelona Activa, amb la col·laboració del districte de Sants-Montjuïc, ha engegat una campanya d'enquestes sobre els hàbits de compra dels veïns del Poble-sec. S'hi faran 250 entrevistes i l'objectiu és descobrir les mancances comercials del barri per impulsar l'emprenedoria.

Què compren, on ho compren i quins establiments troben a faltar. Aquestes són algunes de les preguntes que durant els propers dies faran els enquestadors de Barcelona Activa a 250 veïns del Poble-sec.

Encara és massa aviat per fer balanç, però entre les principals demandes dels compradors hi ha la recuperació del comerç de proximitat més clàssic, que segons informen els veïns i els responsables d'aquest projecte cada dia és més difícil de trobar al barri del Poble-sec. "Abans hi havia cases de queviures, també hi havia una botiga de bacallà, una carnisseria. Ara has d'anar a supermercats", afirma un dels enquestats.

500 locals comercials tancats

Els resultats d'aquesta enquesta es compararan amb el cens visual de locals que es va fer l'any passat gràcies al projecte Treball als barris. A partir d'aquí s'extrauran conclusions sobre els sectors comercials que s'han de potenciar al barri per tal de diversificar, enfortir el comerç de proximitat i posar fi a la imatge de persianes abaixades. I és que de 2.000 locals comercials que té el Poble-sec, 500 estan tancats.

Per aconseguir-ho, Barcelona Activa ha elaborat diversos projectes de "suport a la creació de noves iniciatives comercials, de suport als relleus generacionals així com també d'instruments perquè la gent del barri amb ganes d'emprendre ho pugui fer", assegura Emilia Pallàs, directora de desenvolupament econòmic de proximitat de Barcelona Activa.