Prop de la meitat de nens amb altes capacitats ha patit assetjament en algun moment

Un de cada 10 d’aquests estudiants han tingut pensaments suïcides, han hagut de deixar d’anar a l’escola o han necessitat tractament

Segons un estudi de l'Associació NACE (No a l'Assetjament Escolar), el 46 % de nens amb altes capacitats ha patit assetjament escolar durant la seva trajectòria educativa. La investigació també ha aprofundit en les conseqüències que ha tingut sobre l'estudiant. El 67 % dels casos detectats són de gravetat moderada, un 24 % són considerats greus perquè han comportat situacions de depressió, d'ansietat elevada o episodis d'insomni, i el 9 % d'aquests nens han viscut situacions considerades de gravetat extrema. Això vol dir que, fruit de l'estrès, han tingut pensaments suïcides, no han pogut anar algun dia a classe o han necessitat ajuda d'un professional mèdic o psicològic.

Un dels coordinadors de l'estudi, el psicòleg Josep Soler, ha alertat dels perills que comporta un mal tractament d'aquest tema per part de les escoles. Ha assenyalat que hi ha centres educatius que "minimitzen" la importància de l'assetjament, mentre que alguns altres han intentat solucionar-ho amb estratègies equivocades, com ara demanant a les víctimes que expliquin les seves sensacions davant de tots els companys, fet que el pot acabar etiquetant com "la víctima oficial".

En total s'han entrevistat 242 famílies a través d'un qüestionari anònim en línia. Aquest estudi ha estat el primer sobre aquest tema que s'ha fet a Catalunya.