Projecte Home fa responsables els negocis tecnològics de les noves addiccions

El director de l’entitat, Oriol Esculies, creu que “les empreses que hi ha darrere de la tecnologia s’haurien de fer corresponsables dels mals usos que genera en la societat”

"Els fills han d'aprendre a saber quins són els límits i els pares han de saber exercir-los sense por", segons la psicòloga de l'Hospital Clínic, Rosa Díaz. El professor de psicologia i ciències de l'educació de la UOC, Manuel Armayones, valora molt positivament que l'Organització Mundial de la Salut hagi decidit incloure l'addicció als videojocs al catàleg de malalties mentals, a partir del mes de juny.

L'estat espanyol ocupa ja el quart lloc d'Europa en consum de videojocs i l'últim informe de l'Associació Espanyola de Videojocs diu que hi ha 15 milions de jugadors i que més del 70 % dels joves entre 11 i 24 anys hi juguen. Segons els experts, les grans empreses tecnològiques dissenyen els jocs perquè els nens tinguin una major dificultat per deixar de jugar. A més, assenyalen als clubs de futbol que patrocinen les cases d'apostes esportives com els responsables de l'addicció que aquestes generen.

En parlem amb l'Oriol Esculies, director de Projecte Home; Rosa Díaz, psicòloga especialista en addiccions del servei de psiquiatria i psicologia infantojuvenil de l'Hospital Clínic; i Manuel Armayones, professor de psicologia i ciències de l'educació i director del programa del Màster Universitari de Psicologia, Salut i Qualitat de Vida de la UOC.

Escolta-ho aquí: