Els comerços de barri es converteixen en protagonistes de curtmetratges

’23 J’ ha guanyat el premi a millor curtmetratge, mentre que ‘Cuestión de interesses’ ha estat el més votat pel públic

Les botigues dels eixos comercials i el cinema es donen la mà per fer visible la feina dels establiments de proximitat. 44 equips han enregistrat curtmetratges sobre la vida en aquests comerços de barri i aquest dissabte a la nit se n'han premiat els millors. Els guardons, anomenats Hermes, els ha lliurat la Fundació Barcelona Comerç i representen tota la força i les possibilitats que tenen aquests comerços.

Aquest dissabte a la tarda,  els espectadors han pogut veure tots els curts presentats al concurs. Després ha començat, a El Born Centre de Cultura i Memòria, una gala on s'han lliurat els premis. Entre més destacats hi ha el premi per al millor curtmetratge per '23 J', un film creat per l'equip de Finde Creativo, o el de millor direcció, que va ser per a Pol Diggler pel curt 'Vargonia'.

En canvi, el més votat pel públic ha estat 'Cuestión de intereses', de l'equip de les Cinc en Punt. Així com el premi a la millor botiga, tenint en compte que era la que més protagonisme tenia en un film, ha anat a parar a Vinalium, de l'eix de la Sagrada Família.

El jurat encarregat  d'escollir els millors curts ha estat format per Toni Albà, Elisenda Rosa, Jordi Romero, Sergi Vicente, Marleny Colmenares, Salva Vendrell, Lluís Llanas, Manuel Huerga i Mont Plans.

Els premis han estat lliurats per diverses personalitats, relacionades tant amb el cinema com amb el comerç. També hi ha participat el regidor de Comerç i Mercats, Agustí Colom, que ha fet un discurs a favor de comerç de proximitat protagonista d'aquests premis. "El comerç de proximitat dona vida a la ciutat i hi dona singularitat, ha assegurat el regidor.

Una de les característiques del concurs és que des del moment en què cada equip començava a gravar, tenien cinc dies per enregistrar totes les imatges, muntar i presentar l'obra. Una altra premissa era que els curtmetratges podien tenir una una durada màxima de cinc minuts.

El Concurs de BCN Shopping&Shooting també ha servit per donar suport a la feina dels Pallapupas, els pallassos d'hospital que fan la vida més amena a aquelles famílies amb infants malalts. Al llarg de la gala s'han recaptat més de 6.000 euros per aquest projecte.