El Poble-sec tindrà un mercat setmanal a l’aire lliure amb productes de proximitat

El Poble-sec tindrà cada dissabte al matí un mercat a l'aire lliure de productes de proximitat al Parc de les Tres Xemeneies. Després d'un any de proves pilot i després de les demandes veïnals, finalment el Mercat de la Terra tindrà periodicitat setmanal. De moment, ja s'hi han apuntat una vintena de productors de quilòmetre zero. La intenció dels organitzadors, l'Associació Slow Food Barcelona, és que es converteixi en "el mercat del Poble-sec".

El 2015 unes 8.000 persones van passar per alguna de les cinc edicions del Mercat de la Terra que es van fer. L'èxit de la prova pilot ha fet possible que aquesta iniciativa passi de tenir periodicitat mensual a setmanal. L'estrena es farà el 15 d'octubre i, a partir d'aquí, obrirà tots els dissabtes de 10 a 14 h. Aquest era un "pas molt important", assegura Pep Bantulà, el coordinador del Mercat de la Terra, "perquè un mercat té sentit si et pots proveir cada setmana". La filosofia del Mercat de la Terra és que siguin els petits productors, els que han cultivat o criat l'aliment, els que el venguin directament al consumidor final sense intermediaris.

Els veïns celebren el canvi de periodicitat del mercat però, en canvi, alguns comerciants s'ho miren amb recel perquè temen una possible competència. Des del consistori ja han afirmat que treballen amb l'organització per alleugerir les possibles tensions que sorgeixin i indiquen que, de fet, ja hi ha alguns comerciants que participaran a la fira i que aquesta col·laboració "anirà a més".

"Volem ser el mercat del Poble-sec"

L'Associació Slow Food Barcelona valora especialment la ubicació del Mercat de la Terra al Parc de les Tres Xemeneies perquè és un espai molt accessible que pot ajudar també a dinamitzar la part baixa de l'avinguda del Paral·lel i, especialment, perquè es pot convertir en el mercat del Poble-sec, ja que el barri no disposa de mercat municipal. De fet, el mateix Ajuntament s'ha decantat per aquesta opció per la "impossibilitat" de disposar d'un espai físic per ubicar-hi un mercat.