Canvi de rumb en les campanyes de recollida selectiva per desencallar les xifres de reciclatge

El Departament de Territori i Sostenibilitat ha posat en marxa una campanya adreçada a la gent que no recicla. "Redueix, reutilitza, recicla, REACCIONA" deixa enrere l'humor i el to didàctic d'iniciatives anteriors. El canvi d'estratègia es deu al fet que la recollida selectiva fa anys que s'ha estancat en el 40 %. Per la Generalitat, promoure la separació de la matèria orgànica permetrà augmentar aquest percentatge.

"Dius que et preocupa el meu futur però no et dóna la gana de reciclar. El meu futur també va en aquesta bossa?" Aquestes són algunes de les acusacions i preguntes que una nena i un nen s'encarreguen de deixar a l'aire a la campanya "Redueix, reutilitza, recicla, REACCIONA".

El missatge s'ha endurit respecte a altres campanyes publicitàries i s'adreça directament als ciutadans que no separen les deixalles. L'humor i el to pedagògic de "L'envàs on vas?" ha quedat enrere. La iniciativa, que comença a difondre's aquest divendres, causa la reflexió sobre els efectes que té sobre el medi ambient no tractar els residus adequadament.

El Departament de Territori i Sostenibilitat ha modificat l'estratègia perquè els objectius de reciclatge no es compleixen i la recollida selectiva fa anys que s'ha encallat al voltant del 40 %. L'Agència de Residus de Catalunya vol aconseguir arribar a l'objectiu europeu d'una taxa de reciclatge del 50 % el 2020. Pel conseller Josep Rull, "la part més feble del sistema i la que permetrà augmentar el percentatge de recollida selectiva és la matèria orgànica". La campanya té un cost d'1,3 milions d'euros i estarà en marxa fins al 4 de desembre.